کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتخاب مسواک مناسب

چرا باید انتخاب مسواک مناسب را جدی بگیریم؟

امروزه اهمیت حفظ بهداشت دهان و دندان نه فقط برای سلامت دندان ها بلکه برای سلامتی کلی بدن از جمله بیماری های سیستمیک از قبیل بیماری های قلبی و دیابت، مشکلات گوارشی و… اثبات شده است.

ویژگی های مسواک مناسب چیست؟

مسواک خوب می تواند عادت های بد بهداشتی را به عادت های خوب تبدیل کند و در طولانی مدت موجب تغییر لایف استایل و رسیدن به نتیجه دلخواه شود.

توصه های عمومی برای انتخاب مسواک مناسب

ویژگی های خاصی وجود دارد که باید برای انتخاب هر نوع مسواک، چه دستی و چه برقی، در نظر بگیرید.

اندازه: بهترین مسواک برای شما مسواکی است که اندازه سر آن به گونه ای باشد که اجازه دسترسی آسان به تمام سطوح دندان هایتان را می هد و انتخاب آن بر عهده خودتان می باشد.

پرز مسواک: مسواک هایی با پرز نایلونی نرم انتخاب کنید. از آن جا که همه ما حین مسواک زدن نیرویی نامناسب به آن وارد می کنیم، استفاده از مسواک هایی با پرز متوسط یا سخت در طولانی مدت موجب ایجاد شدن مشکلات لثه ای می شود.

مسواک برقی تهیه کنم یا دستی؟

مطالعات نشان داده اند هیچ فرقی بین این دو نوع مسواک وجود ندارد. به طور کلی هدف از مسواک زدن برداشتن لایه سفید رنگ روی سطح دندان ها می باشد که با چشم دیده نمی شود و اگر یک صبح تا عصر مسواک نکنید و سپس با ناخن روی سطوح دندان های خود بکشید، متوجه حضور آن لایه که به آن پلاک می گویند خواهید شد.

هرطور راحتید عمل کنید. اگر فکر می کنید با مسواک برقی بهتر می توانید همه سطوح دندان های خود را تمیز کنید یا با مسواک دستی، هیچ فرقی نمی کند. مهم موثر عمل نمودن در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید