کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عادت های نادرست و تاثیر بر سلامت دهان و دندان

مکیدن انگشت

این عادت رفتاری معمولا در کودکان دیده می شود و ناشی از عادت کردن کودک به خوردن شیر با شیشه شیر یا مکیدن پستانک است. مادران گاهی برای ساکت ماندن کودک خود برای مدت طولانی پستانک را در دهان فرزندشان قرار میدهند اما این اقدام خود زمینه ساز مشکلات بسیاری می باشد

والدین با بزرگتر شدن فرزندشان پستانک یا شیشه شیر را از او جدا می کنند و این برای کودک از نظر روانی مشکل ساز است چرا که او نمیتواند با قطع یک رفتار همیشگی کنار بیاید پس شروع به مکیدن چیزی شبیه به آن یعنی انگشت میکند.

اما مکیدن انگشت چه پیامد هایی برای کودک دارد؟

همه مکیدن های انگشتی معمولا با آسیب همراه نیستند در برخی موارد این مکیدن مربوط به حضور دندان شیری است که نامرتبی دندان را دارد که با رویش دندان دائمی این مشکل برطرف می گردد.

درصورتی که این عادت با رویش دندان دائمی هم چنان ادامه داشته باشد عوارض آن در بزرگسالی هم باقی می ماند

جلوزدگی بیش از حد فک بالا نسبت به پایین (اوربایت) , نامرتبی دندان های فک بالا و پایین , تغییر در فرم فکی و شکل کام دهان , نازک شدن دندان ها , عفونت ناخن و… از عوارض مربوط به ادامه دادن مکیدن انگشت می باشد

اما راهکار چیست؟

باتوجه به نظر متخصصین دندانپزشکی اطفال در رشت بهترین راه کمک به ترک این عادت از طریق جایزه یا مداخلات دیگر بنا بر شیوه تربیتی خانواده بدون استفاده از زور و اجبار میباشد ولی لازم است حتما برای بررسی وضعیت دهان و دندانی به متخصص دندانپزشک اطفال مراجعه کند یا حتی در صورت نیاز بررسی از نظر ارتودنسی صورت گیرد.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا در رشت مفتخر است که از وجود دندانپزشک متخصص اطفال و متخصص ارتودنسی بهره مند است و برای رفع مشکلات مربوط به کودک دلبندتان آماده خدمت رسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید