کدام درمان دندانپزشکی را اول انجام دهیم

کدام درمان دندانپزشکی را اول انجام دهیم؟

باسلام خدمت همراهان دانا

شاید شما با این مسئله مواجه شوید که درمان های زیادی دارید اما نمیدانید کدام یک را اول انجام دهید.

درمان های دندانپزشکی به چند دسته تقسیم میشوند

1)اورژانسی 2)غیرجراحی 3)جراحی 4)نگهداری

درمان دندان پزشکی اورژانسی

درد دندان , آبسه , تورم , التهاب و عفونت آزار دهنده و هر مشکلی که علت اصلی مراجعه شما باشد در اولویت است و ابتدای امر باید به آن توجه شود و درمان هایی نظیر تجویز آنتی بیوتیک و تزریق برای سرکوب عفونت, تخلیه آبسه و حتی کشیدن دندان انحام میگردد.

درمان غیر جراحی دندانپزشکی

اعمالی که بعد از اورژانس اولویت هستند جرمگیری و حذف پلاک, درمان ریشه,  ترمیم پوسیدگی ها , اصلاح ترمیم ها, چک کردن اکلوژن , تنظیم دندان با درمان ارتودنسی, اسپلینت کردن , و توصیه به کنترل رژیم غذایی

درمان جراحی دندانپزشکی

همانطور که از اسمش پیداست شامل اعمال مختلف بخش جراحی است:

و به دو دسته تقسیم میشود: 1)کاهشی 2)بازسازی کننده

به طور کلی اعمالی مثل جراحی لثه برای زیبایی و درمان التهابات و کاهش تجمع مواد غذایی در لثه و جراحی های بازسازی کامل لثه و استخوان و ایمپلنت و درمان های مربوط به کشیدن دندان هایی که وضع خوبی برای نگهداری ندارند و… در این دسته قرار میگیرند.

نگهداری دندان

ارزیابی دوره ای یا همان چکاپ های 6 ماهه و یکساله که به منظور بررسی وضعیت رعایت بهداشت و شیوع پوسیدگی و …. می باشد و میتواند پس از اتمام هر درمانی باشد

درنتیجه باید توجه داشته باشید

در کلینک دندانپزشکی و  ارتودنسی رشت این شخص متخصص است که بررسی دقیق میکند که کدام اقدام درمان بهتر است انجام گردد. و موارد فوق مواردی است که ازنظر علمی بررسی و جمع آوری شده است .و ممکن است گاهی اوقات برخی درمان ها در طرح درمان شما نباشد یا درصورت وجود فعلا نیازی به دخالت درمان توسط متخصص دیده نشود.