کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم روکش دندان

موارد مهم روکش دندان

  1. درد یا حساسیت: که در برخی افراد بلافاصله پس از ازبین رفتن اثر داروی بی حسی دیده می شود. مخصوصا اگر ریشه دندان سالم باشد و زنده، حساسیت نسبت به غذا ها و نوشیدنی های سرد و گرم ممکن است مشاهده شود.
  2. بریدگی، شل شدن و افتادن روکش: هنگامی رخ می دهد که روکش به خوبی روی دندان فیکس نشده باشد که علل مختلفی دارد از جمله کم بودن چسب روکش و یا حمایت کم توسط دندان زیر آن بخاطر تراش بیش از حد
  3. واکنش آلرژیک که در موارد کاربرد فلز یا پرسلن در روکش در برخی افراد ممکن است دیده شود.
  4. ایجاد خط تیره روی روکش نزدیک لثه گاهی در استفاده از پرسلن و فلز دیده می شود که مشکل خاصی ایجاد نمی کند تنها ظاهر آن ناخوشایند است.
  5. پوسیدگی ثانویه زیر روکش
  6. تحلیل لثه و سایش طوق دندان
  7. تغییر رنگ دندان های اطراف به مرور زمان و ثابت ماندن رنگ روکش که تضاد زیادی را ممکن است ایجاد نماید.

عمر یک روکش دندانی (پروتز ثابت دندان) چند سال است؟

اصولا در یک حالت آرمانی دندان هی هر فرد تا ایان عمر او باید بهاو خدمت کند، اما متاسفانه عواملی از قبیل پوسیدگی، شکستن دندان، بیماری های لثه و… باعث می شود ما دندان های سالم اولیه خود را از دست بدهیم.

در مورد روکش (پروتز ثابت دندانی) هم وضع بر همین منوال است. قاعدتا اگر بعد از گذاشتن روکش دندان شما بهداشت دهانی خوبی داشته باشید، در عین حال مراجعه منظم به دندانپزشکتان جهت بررسی شرایط روکش را در برنامه خود قرار دهید، مسلما عمر روکش شما بیشتر می شود. و در صورت نیاز (موارد ذکر شده در بالا جهت تعویض روکش)، دندانپزشک به شما توصیه می کند که روکش دندان خود را عوض کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید