کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم دندانپزشکی اطفال در رشت

قبل از مراجعه کودک به دندانپزشکی والدین باید چه کار کنند؟

بیشترین جمله ای که معمولا از زبان والدین شنیده میشود این است که کودکم میترسد و دندان پزشکی نمی آید
مهم ترین تفاوت  درمان دندانپزشکی سنین مختلف در نحوه ارتباط است در بزرگسالان ارتباط تنها با دندانپزشک است ولی در کودکان ارتباط با دندانپزشک و والدین و حتی بیماران هم سن و سالهای خودش هم می باشد.
آگاه باشید که اشتباهات زیر را انجام ندهید تا ذهنیت بدی برای کودکتان بوجود نیاید.

والدین از کودک مضطرب تر هستند!

در تحقیقات علمی ثابت شده که هرچه اضطراب والدین کودک زیر 4 سال بیشتر باشد عدم همکاری کودک نیز به همان نسبت بیشتر است.
والدین حق دارند نگران کودک خود باشند ولی به هیچ وجه نباید مقابل فرزندشان بروز دهند.

اطلاعات اضافی ممنوع!

نیازی نیست کودک را از رویه درست درمان مطلع کنید و از واژه های قابل درک و ملموس برای کودکان استفاده کنید نه ترسناک!

مثلاً دندانپزشک متخصص اطفال رشت ممکن است به‌جای کلمه ساکشن از واژه “آقا/خانم تشنه” به‌جای کلمه توربین تراش دندان از واژه “مسواک برقی” به‌جای کلمه سرنگ آب از واژه ” تفنگ آب‌پاش ” و ترمیم دندان از واژه “ستاره گذاشتن در دندان” و کشیدن دندان از واژه “پر دادن یا پرواز” استفاده نماید که برای کودک جذاب است.

دندانپزشک هیچگاه برای کودکان از واژه‌های سوراخ کردن دندان، بی‌حسی لب و لثه، عصب‌کشی یا کشیدن دندان استفاده نمی‌نماید.پس از دادم اطلاعات وحشت برانگیز خودداری کنید.

ترس از آمپول!

یکی از مواردی که حجم عمده اضطراب والدین و کودکان را تشکیل می‌دهد استفاده از آمپول و یا همان بی‌حسی دندانپزشکی هست. نیازی نیست صحبتی از آمپول زدن با کودک خود داشته باشید و دندانپزشک بجای لفظ آمپول از کلماتی مانند “یک نیشگون کوچک ” یا ” شربت خواب کننده دندان ” و به‌جای بی‌حسی از کلماتی مانند ” خواب رفتن دندان ” و…استفاده می‌کند و حتی طوری عمل می‌کند کودک اصلا متوجه حضور سرنگ تزریق نمیشود.
اگر کودک آمپول را میشناسد دیگر نیازی به دروغ گفتن نیست و به او اطمینان دهید که مشکلی ندارد.

 

باج و رشوه ممنوع!

برخی والدین به خاطر همکاری کودک با دندانپزشک قول خرید اسباب بازی یا استفاده از امکانات یا رفتن به جایی که مورد علاقه کودک است و آن را آرزو دارد، میدهند. برخلاف انتظار این رفتار تاثیر معکوس دارد و فرزند دلبندتان حس میکند مراجعه به دندانپزشکی بسیار سخت و دشوار بوده و این جایزه برای تحمل این سختی است و هرچه کودک بیشتر عذاب کشیدن و ناراحتی از خود نشان دهد جایزه ای که قول داده اند بزرگتر است

جایزه باید حتما از طرف دندانپزشک به کودک داده شود آن هم برای تشویق اینکه بچه خوب و باهوش یا زرنگ و… ای بوده نه بخاطر همکاری با دندانپزشک!!!

دیدگاهتان را بنویسید