موکوسل چیست؟

موکوسل به کیستی متورم و پر از مایع گفته می شود که در لب و یا داخل دهان تشکیل می شود. که می تواند علی رقم دردآور بودن، ظاهر افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و بسیار آزار دهنده باشد.

موکوسل معمولا در لب پایینی بیشتر خود را نشان می دهد اما محدودیتی نداشته و می تواند در همه جای دهان ظاهر گردد.

موکوسل ها عموما بدون درد ظاهر می شوند اما اگر درمان نگردد جز بیماری های دائمی شده و درد های زیادی را به همراه خود دارد، بنابراین توصیه می شود که افراد موکوسل را حتما جدی بگیرنمد و برای درمان آن در اسرع وقت اقدام نمایند تا هرچه زودتر از بین برده شود. .

موکوسل میتواند با تورم زیاد ، تغییر رنگ و ضایعات یک سانتی متری ظاهر گردد و در صورت تداوم، حساسیت پذیر، مایل به سفید و تبدیل به زخم های گرد شود..

داروی موکوسل

علت پدید آمدن موکوسل آسیب دندان ها و یا گازگرفتگی گونه یا لب می باشد البته رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان نیز از  عوامل به وجود آورنده آن  می باشد.

متاستفانه داروهایی برای از بین بردن دائمی موکوسل وجود ندارد و ممکن است برخی از دارو ها تنها تورم آن را کاهش دهند که افراد بعد از گذشت زمان کوتاهی دوباره شاهد  عود این مشکل گردند.

تنها میتوانیم راه های پیشگیری از به وجود آمدن موکوسل را آموزش دهیم و آن هم در قدم اول رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد و استفاده از خمیر دندان های استاندارد و مناسب نیز جلوگیری کننده هستند.

توصیه می شود افراد  از جویدن و گزیدن لب پرهیز نموده و آرام جویدن غذا نیز می تواند پیشگیری کننده باشد. .

درمان موکوسل و داروی موکوسل

متخصصین و جراحان کلینیک دندانپزشکی دانا بدون درد و خونریزی طی درمانی یک جلسه ای با انجام لیزر و تابیدن اشعه خود بر موکوسل آن را ریشه کن می کنند که میزان اشعه توسط جراح  و با توجه به اندازه موکوسل متفاوت خواهد بود.

.