کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روکش دندان در گیلان

روکش دندان

طبق گفته آکادمی دندانپزشکی زیبایی امریکا (AACD) روکش: لایه ای نازک از سرامیک است که برای بازسازی ظاهر طبیعی دندان استفاده می شود و درعین حال می تواند مقاومت و پایداری دندان را از مینای خود دندان بیشتر کند.

انواع روکش های دندانی

روکش های دندان به 3 قسمت تقسیم می شوند شامل:

تمام فلزی

سرامیکی

سرامیک و فلز(PFM)

انجام دندانپزشکی در رشت با کادری مجرب  کلینیک چند تخصصی دانا با بهترین خدمات و بالاترین کیفیت روز دنیا پذیرای شما مراجعه کنندگان میباشد.

چه کسانی باید دندان هایشان را روکش کنند؟

دندان هایی که دارای پرکردگی وسیع بوده و یا به دلیل پوسیدگی، سایش دندانی و یا شکستگی تاج، تاج ضعیفی دارند برای بازسازی نیاز به روکش دارند.

در مواردی که تاج دندان به حدی تخریب شده که نشود ان را بازسازی کرد، بعد از ساختن پست های داخل کانالی؛ بازسازی با روکش انجام می گیرد.

در مواردی که بدرنگی دندان ها شدید بوده و امکان پوشش با کامپوزیت وجود ندارد.(زیبایی)

 

عمر مفید روکش ها چقدر است؟

عمر متوسط روکش ها در بهترین شرایط بین 5 تا 8 سال می باشد و در کل این مسئله از بیماری به بیمار دیگر متفاوت بوده و عوامل مختلفی بستگی دارد.

نحوه مراقبت از روکش های دندانی چگونه است؟

به طور مرتب هر 6 ماه یک بار دندان های روکش شده توسط متخصص چک شوند.

مراقبت های بهداشتی بعد از تحویل روکش توسط مراقب سلامت دهان یا متخصص مربوطه به شما داده می شود و رعایت دقیق این نکات طول عمر دندان روکش شده و روکش شما را بالا می برد.

روکش های PFM

روکش های PFM در معنای لغوی یعنی سرامیک جوش خورده به فلز. از مزایای این روکش ها استحکام بالا و هزینه ی مناسب در برابر روکش های تمام سرامیک و عمر مفید مناسب آن ها را نام برد.

روکش های فول سرام

روکش های تمام سرامیک به طور کامل از نوعی چینی مانند پرسلن ساخته شده اند. از مزایای این روکش ها طبیعی تر بودن آن ها نسبت به روکش های PFM می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید