کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دندانپزشکی اطفال در رشت

دندانپزشکی اطفال

شاخه ای از علم دندانپزشکی که به بررسی و درمان مشکلات دهان و دندان و مراقبت های لازم برای گروه سنی کودکان و نوجوانان تا 12سالگی میپردازد.

 

دندانپزشک اطفال چه کسی است؟

دندانپزشکی که بعد از گذراندن دوره عمومی  در زمینه اطفال به مدت 6 سال دوره تخصصی گذرانده به عنوان متخصص دندانپزشک اطفال شناخته می شود.

 

تفاوت دندانپزشکی اطفال با دندانپزشکی عمومی

اولین سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که درمان دندانپزشکی اطفال چه فرقی با درمان دندانپزشکی بزرگسالان دارد و چه نیازی به متخصص کودکان در این زمینه وجود دارد؟!

درد دندان شیری به علت پوسیدگی های آن اصلی ترین علت مراجعه کودک به دندانپزشکی است .چون اولین دیدار کودک با دندانپزشک در خاطرش نقش میبندد باید توجه داشت که هرگونه برخورد که در مراجعه اولیه رخ میدهد تاثیر به سزایی در کیفیت و ادامه مراجعه های ثانویه به مرکز درمانی خواهد داشت.

از لحاظ روانشناسی اگردیدار اول در ذهن کودک دلبندتان عالی نقش ببندد زمینه را برای علاقه به مراجعه پی درپی و درمان دندانپزشکی فراهم می کند که این خود در حفظ سلامت دندان ها , کاهش هزینه های دندان پزشکی در آینده و جایگاه اجتماعی وی دخیل است.ازطرفی دندانپزشکی اطفال در حیطه کار تخصصی میباشد و جدا از درمان عمومی است چون متخصص دندانپزشک اطفال راه هایی برای درمان باکیفیت تر میداند و با شناخت روحیات کودکان به بالاتر بردن میزان همکاری با کادر درمانی کمک میکند.

دندانپزشکی اطفال چه کار هایی را انجام می دهد؟

اعمالی که توسط متخصص دندانپزشکی دانا در رشت انجام می شود ازجمله پالپوتومی (عصب کشی)دندان و خارج کردن دندان و ترمیم های سطحی دندان شیری و دندان های دائمی تا سن 12 سالگی، روکش های دندان شیری (SSC)، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت، گذاشتن فضانگهدار، بروساژ دندان است.

دیدگاهتان را بنویسید