کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترمیم دندان در رشت

ترمیم دندان چیست؟

کنترل مشکلات دهان و دندانی و تصحیح اسیب هایش را ترمیم دندان گویند. در صورتی بخشی از ساختار دندان (اعم از مینا و عاج) در اثر پوسیدگی از بین برود یا بشکند یا پوسیدگی فعال در دندان وجود داشته باشد و حتی اگر ترمیم قبلی در اثر پوسیدگی مجدد زیر ترمیم بریزد, برای اصلاح کردن قسمت از دست رفته دندان باید آن را ترمیم نمود .

چرا ترمیم در کلینیک دندانپزشکی دانا در رشت انجام میشود؟

  • از بین بردن درد: درصورت وجود پوسیدگی دندانی باید آن را برطرف نمود چون حساسیت های به محرک ها ازجمله مواد غذایی شیرین و سرد پیدا خواهد کرد. همچنین اگر پوسیدگی ها به حال خود رها شوند باعث نفوذ به ریشه و درد های خود به خود شدید میشود و نیاز به درمان ریشه و ترمیم های وسیع تر متحمل شدن هزینه های بیشتری میشود.

2) طول عمر بیشتر: اگر قسمتی از تاج دندانی که شکسته شده اصلاح نشود علاوه بر کاهش میزان کارایی در جویدن چون رشد پوسیدگی در آن متوقف نمی شود به تدریح باعث از تخریب کل تاج و عفونت شدید ریشه ها و درنهایت ازبین رفتن دندان میشود

3) رفع بوی بد دهان:دندان پوسیده ای که ترمیم نشود گیر غذایی آزار دهنده و بوی بد دهان را به همراه دارد.

4) حفظ زیبایی:دندانی که درگیر پوسیدگی باشد درصورت عدم درمان  ممکن است به رنگ سیاه قهوای یا شیری دربیاید یا با تخریب دندان و شکستگی اش در طرح لبخند دخیل شود.

ترمیم ها چند دسته هستند؟

ترمیم ها در کلینیک دندانپزشکی دانا در رشت از لحاظ نوع مواد ترمیمی به دو دسته ی ترمیم با آمالگام و ترمیم با کامپوزیت تقسیم میشوند

ترمیم با ماده آمالگام یا ماده سیاه چیست؟

آمالگام از مخلوط 50% جیوه و ترکیب فلزات دیگر که باهم مخلوط میشوند و ترکیب محکم که برای ترمیم حفره های ناشی از پوسیدگی استفاده می شوند راتشکیل میدهند.

با وجود سمی بودن جیوه آیا برای استفاده در ترمیم دندان خطرناک است؟

جیوه و ترکیباتی که درنهایت آمالگام را میسازد برای بالغین و کودکان بالای 6سال و ختی مادران شیرده هیچگونه خطری ندارد . این موضوع توسط انجمن غذا و دارو آمریکا و سازمان دندانپزشکی امریکا مورد تایید است.

 

درچه صورت از آمالگام برای ترمیم استفاده میشود؟

فاکتورهای زیادی نظیر : نقش دندان (جویدن یا زیبایی), حجم پوسیدگی , داشتن سایش شدید دندان یا دندان قروچه و نوع تراش خوردن دندان پس از برداشتن پوسیدگی در استفاده از آمالگام دخیل است.

ترمیم با کامپوزیت یا ماده سفید چیست؟

مواد خمیر مانند و هم رنگ دندان که برای پرکردن حفره ها و شکستگی ها  , ترک دندانی و اصلاح قسمت های از دست رفته دندان در اثر پوسیدگی استفاده می شود کامپوزیت نام دارد که علاوه بر نقش ترمیمی از آن در زیبایی و طراحی لبخند استفاده می گردد.

در چه صورت از کامپوزیت برای ترمیم استفاده می شود؟

فاکتور هایی از جمله دیده شدن در طرح لبخند , میزان تراش و پوسیدگی , نقش دندان (جویدن یا زیبایی) و وضعیت اکلوژن دندان ها در استفاده یا عدم استفاده از این ماده دخیل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید