کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بلیچینگ یا لمینیت؟

بلیچینگ یا لمینیت؟

داشتن طرح لبخند زیبا و هالیوودی از جمله درخواست هایی است که مردم در برابر دندان های نامرتب و زرد رنگ خود دارند. برای رسیدن به این لبخند زیبا باید شرایط دندانی شما توسط دندانپزشک متخصص  بررسی و مشاهده شود تا طرح درمان درست  برای شما انجام گیرد.

در ابتدا باید مشکل اصلی خود را با دندان هایتان بدانید:

بلیچینگ چیست؟

درمان دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها بدون تغییر در فرم و شکل دندان ها که به دو صورت هوم بلیچ و آفیس بلیچ وجود دارد

اگر شما فقط از رنگ دندان های خود نارضایتی دارید  و میخواهید روشن تر شود ولی شکل دندان ها مسئله ای برای شما ندارد، درمان مناسب برای شما بلیچینگ یا سفید کنندگی دندان است که میتواند دندان های شما را یک یا دو درجه و بیشتر سفید کند  و همچنین  می تواند  لکه های تیره  ناشی از مصرف مواد غذایی رنگ دانه دار، اثرات مواد دارویی  و تا حدی لکه های قهوه ای که مادر زادی  یا به دلیل بیماری زمینه ای بوجود امده اند  را رفع کند.

ولی قبل از انجام درمان بلیچینگ بهتر است پوسیدگی از دندان های شما رفع و سپس جرمگیری دوفک انجام شود تا درمان به طور استاندارد و صحیح انجام شود.

آفیس بلیچ چیست؟

در این روش با استفاده از مواد بلیچینگ با غلظت بالاتر در یک جلسه سفیدشدن مورد انتظار بیمار انجام میشود.

درابتدای امر ژلی برای جلوگیری از حساسیت دندان ها زده شده و سپس با استفاده از ترکیب هبدروژن پراسید که به ساختار مینا نفوذ کرده و آنرا روشن تر میکند.

هوم بلیچ چیست؟

در بعضی مواقع به دلیل حساسیت مینای دندان از بلیچینگ هوم استفاده میشود به طوریکه ابتدا از دندان های شما قالبگیری شده و با توجه به فرم دندان ها قالبی تهیه میشود و با استفاده از مواد بلیچینگ به مرور زمان (بعد از یک هفته )شروع به تاثیر گذاری و سفید کردن دندان ها میکند و میزان سفید شدن دندان با قطع مصرف بلیچینگ کنترل میشود.

طول عمر بلیچینگ ها

بلیچینگ هم مانند هر درمان دیگری طول عمری دارد که این مدت زمان با توجه به ،فیزیو لوزی دندان ، میزان تیرگی های اولیه  و نیز مراقبت های پس از بلیچینگ مثل کمتر کردن مصرف مواد غذایی رنگ دانه دار مثل قهوه و چای و رب و….(هر چیزی که روی پارچه سفید رنگ بگذارد) ، کمتر کردن سیگار و مشتقات آن و  رعایت بهداشت دهان و دندان(حداقل روزی دوبار مسواک زدن و یکبار نخ دندان) ، می تواند بیشتر یا کمتر شود.

به طور کلی  عمر بلیچینگ بین 3 ماه تا 3سال که به میزان مراقبت و رژیم غذایی , ترکیب بزاق و تراوایی منشور مینایی و توبول های عاجی یا به طور کلی ژنتیک دندان های شما بستگی دارد

ونیر کامپوزیتی و لمینیت سرامیکی چیست؟

درصورتی که مشکل شما محدود به رنگ دندان نیست و شما از فرم دندان هایتان ناراضی هستید به طور مثال دندانتان کوچک یا کوتاه است یا شکستگی کم و لب پر شدگی داشته باشد، با نظر متخصص پس  از معاینه کلینیکی،  درمان ونیر کامپوزیت و لمینیت سرامیکی برای ایجاد طرح لبخند زیبا انتخاب می شود. هم درمان ونیر کامپوزیت هم لمینیت سرامیکی تا حد استاندارد خود می تواند شکل دندان ها را طبیعی و زیباتر بسازد.

بدانید که برای بیماری که مشکل فکی یا تحلیل لثه ی یا نیاز شدید به ارتودنسی داشته باشد درمان لمینیت  مناسب نیست .

طول درمان  لمینیت و ونیر کامپوزیت نیز به مراقبت های فرد در رعایت بهداشت بستگی دارد . از طرفی چون لمینیت روکش بسیار نازکی است گاز زدن غذاهای سفت مثل ته دیگ، آبنبات ممکن است آن را دچار آسیب کند.پس لازم است برای افزایش طول عمر درمان، مراقبت ها را به درستی انجام دهید. که این مراقبت ها درکلینیک دندانپزشکی دانا به طور دقیق آموزش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید