کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایمپلنت یا بریج

ایمپلنت یا بریج ؟

اگر دندان شما به هر دلیلی ازبین رفته و کشیده شده است. برای جایگزین کردن آن نگران هستید این مطلب را تا انتها بخوانید:

شاید در ملاقات با دندانپزشک خود ، ایشان درمان ایمپلنت را به شما پیشنهاد داده اند اما چرا ایمپلنت؟آیا درمان دیگری به جز ایمپلنت می توان انجام داد؟

در حقیقت درمان دیگری به جز ایمپلنت وجود دارد که بریج  نام دارد. اما کدام درمان برای شما مناسب تر است؟

درمان با روش بریج

درمان بریج برای جایگزین کردن ناحیه بی دندانی به کار میرود وبه اصلاح طرح لبخند و سطح جونده کمک میکند در این روش از دندان های قبل و بعدی  آن دندان از دست رفته کمک گرفته می شود، تا پایه اتصال بریج شود . بر این اساس دو دندان پایه تراش خورده و کوچک می شود و سپس یک روکش پل مانند ساخته میشود.  در اثر تراش ممکن است دندان پایه  حساس به سرما و گرما شده و نیاز به عصب کشی پیدا کند(البته بدانید در برخی موارد هم نیاز ندارد ولی معمولا از نظر علمی دندان زنده نباید زیر روکش برود) این حساسیت برای بیمار آزار دهنده خواهد بود تا جایی که درمان ریشه انجام شود.

نکات مهم عصب کشی

میدانید که دندانی که درمان ریشه یا همان عصب کشی شده باشد به دلیل از بین رفتن بافت زنده و عروق خونی تغذیه رسان ضعیف و شکننده می شود  و ازطرفی نیز رعایت بهداشت و تمیز نگداشتن فضای زیر روکش کمی دشوار است .در نتیجه پس از مدتی که می تواند طولانی یا کم باشد دندان های پایه کارایی خود را ازدست داده و ازبین می روند.

حالا ما به جای یک فضای خالی  با سه ناحیه بی دندانی مواجه میشویم. درواقع ایمپلنت چون دندان های دیگری را درگیر نمی کند از این رو درمان بهتری است.

درمان بریچ برای چه افرادی مناسب است

ولی درمان  بریج برای کسانی انجام می شود که دندان هایی که قرار است پایه بشوند از قبل درمان ریشه شده  یا پر کردگی وسیعی دارند و خودشان  نیازمند  روکش هستند . در این صورت بریج نه تنها اشکالی ایجاد نکرده بلکه رفع مشکل هم می کند.

تشخیص اینکه کدام درمان برای شما اتخاذ شود با دندانپزشک و بعد از مشاهده عکسهای رادیو گرافی و معاینه کلینیکی شما میسر است.فاکتور های مهمی از جمله: میزان پوسیدگی،طول ریشه،شماره دندان مورد نظر،میزان رعایت بهداشت،سن و….در انتخاب درمان درست دخیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید