کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پوسیدگی بدون نشانه های ظاهری در کودکان؟

پوسیدگی بدون نشانه های ظاهری در کودکان؟

یکی از سوالات رایج شما والدین عزیز این است که: وقتی کودکم چیزی می خورد دندانش درد می کند اما اثری از پوسیدگی یا به اصطلاح کودکانه (کرم خوردگی) وجود ندارد…

بله درست است! گاهی اوقات پوسیدگی ها بدون نشانه ظاهری می باشند (نشانه ی ظاهری آن ها برای کسی جز دندانپزشک قابل رویت نیست مثل وایت اسپات ها) گاهی اوقات هم کودکتان دچار حساسیت دندانی شده است.

در صورتی که غذا ها و نوشیدنی های داغ، سرد و یا نفس کشیدن در هوای سرد و حتی خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی های اسیدی باعث درد و ناراحتی کودک شما می شود، احتمالا کودکتان دچار حساسیت دندانی شده است.

حساسیت دندانی ممکن است با گذشت زمان خود به خود برطرف شده و مدتی بعد مجددا عود کند.

راهی که در این موارد انتخاب می کنیم تجویز و استفاده از خمیر دندان های ضدحساسیت می باشد. این خمیردندان ها با ترکیباتی که دارند، می توانند منافذی که از سطح دندان به طرف ریشه گسترش پیدا کرده و عامل اصلی ایجاد حساسیت می باشد را مسدود نمایند.

روش دیگری که می تواند کمک کننده باشد، انجام فلورایدتراپی است. فلوراید تراپی توسط ژل های فلوراید یک عمل ساده ی دندانپزشکی بوده که در کوتاه ترین زمان ممکن در مطب انجام می شود و استحکام مینای دندان را افزایش داده و درد و حساسیت آن را تسکین می دهد.

شادیه خوشحال

دانش آموخته ی سلامت دهان و دندان

مراقب سلامت و مشاورتخصصی کلینیک دندانپزشکی دانا

دیدگاهتان را بنویسید