کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمیز کردن دندان های مصنوعی چگونه است؟

تمیز کردن دندان های مصنوعی چگونه است؟

امروز به نحوه ی تمیز کردن دندان های مصنوعی می پردازیم.

چه دندان مصنوعی شما کامل باشد و چه پارسیل (تکه ای، قسمتی)، برای جلوگیری از بیماری های دهان شامل پوسیدگی ها، زخم های دهانی، مشکلات و بیماری های لثه و… باید از آن ها بسیار مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را همانند زمانی که دندان داشتید حفظ کنید.

به منظور این کار می توانید بعد از هر وعده ی غذایی دندان های مصنوعی خود را با آب بشویید تا ذرات مواد غذایی از بین برود. در صورتی که از چسب های پروتز استفاده می کنید، حتما با استفاده از آب گرم و یک برس نرم بقایای چسب را از بین ببرید.

هنگامی که از دندان های مصنوعی خود استفاده نمی کنید، مثل زمانی که خواب هستید، در آب یا محلول پروتز قرار دهید. این کار بدین سبب صورت می گیرد که با جلوگیری از خشک شدن پروتز شکل خود را حفظ کرده و بدون میکروب بمانند.

برای تمیز کردن پروتز های خود بدون استفاده از خمیر دندان از یک برس نرم استفاده کنید و با آب و برس کاملا آن را تمیز نمایید.

این یک روش موثر برای از بین بردن مواد غذایی نرم از پروتز ها است. می توانید از برس های دندانی تجاری که مخصوص دندان های مصنوعی هستند استفاده کنید، که هم دارای یک سر برس مسطح و هم یک سر منفرد برای  تمیز کردن قطعات با دسترسی سخت است.

شادیه خوشحال

دانش آموخته ی سلامت دهان و دندان

مراقب سلامت و مشاورتخصصی کلینیک دندانپزشکی دانا