کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

مطلبی کوتاه درباره ایمپلنت های دندانی

خوشبختانه امروزه ایمپلنت دندان، رو به رو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان نموده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسان ها سخت و حتی غیر قابل تحمل است اما به دلایل متعدد احتمال رو به رو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دندان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت افراد را جلب نمی کرد.

ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیاست. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای دربر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت ها جایگزینی کامل محسوب می شوند چرا که هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است که از آن به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود.    پس از قرار دادن ایمپلنت توسط متخصص در استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به فیکسچر جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 1.5 تا 3 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد. البته درصورت داشتن شرایط، می توان در همان زمان گذاشتن ایمپلنت در فک، روکش روی آن را هم قرار داد.

 

شادیه خوشحال

دانش آموخته ی سلامت دهان و دندان

مراقب سلامت و مشاورتخصصی کلینیک دندانپزشکی دانا

برای درخواست ویزیت در کلینیک دندان پزشکی دانا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید