کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دندان دائمی کودکم پشت دندان شیری او درآمده است، چه کار کنم؟

خب خب خب پدر ها و مادر های گرامی اصلا نگران نباشید. با وجود کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا در رشت مشکلی نیست که آسان نشود.

لطفا نگرانی را از خود دور کنید زیرا هیچ مشکل پیچیده ای وجود ندارد. فقط این متن را به دقت مطالعه کرده، به خاطر بسپارید و آن را برای عزیزانتان ارسال نمایید تا آگاهی های لازم را داشته باشند و دقیق و صحیح عمل کنند.

این مشکل در بیشتر مواقع هنگام رویش دندان های جلویی فک پایین اتفاق می افتد و در قسمت جلویی فک ها و 4 دندان جلویی ( دندان های پیشین ) دیده می شود و زمانی اتفاق می افتد که ریشه های دندان های شیری کودک در آن ناحیه دچار تاخیر در تحلیل می شوند و مقاومت می کنند. در این زمان دندان دائمی جایی برای رویش نداشته و به ناچار پشت دندان های شیری شروع به رشد می کند.

اگر این حالت در فک پایین ایجاد شده باشد و اگر دندان شیری کودک بسیار لق باشد، دندانپزشک متخصص کودکان درمان خاصی انجام نمی دهد تا دندان شیری خود به خود بیفتد. حال اگر دندان خودش نیفتاد تنها در زمانی درمان صورت می گیرد که سن کودک از 8 سال گذشته باشد و دندان شیری جلویی او اصلا لق نباشد. در این صورت حتما به دندانپزشک کودک خود مراجعه نمایید. پس از درآمدن دندان شیری، دندان دائمی کم کم با فشار زبان، خود به خود حرکت کرده و سر جای خودش قرار می گیرد و زود کشیدن این دندان ها هیچ تاثیری بر بر هم ریختگی و نامرتبی در قسمت جلویی دندان های پایین نخواهد داشت.

اگر این حالت یعنی رویش دندان دائمی پشت دندان شیری را در فک بالا مشاهده کنیم، باید در بلافاصله نسبت به کشیدن دندان شیری اقدام کنیم چرا که تاخیردر کشیدن دندان شیری فک بالا می تواند باعث ایجاد مشکلات ارتودنسی در آینده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید