کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دندانپزشک متخصص

دندانپزشک کیست؟

دندان پزشک در اصطلاح عام پزشکی گویند که محدوده درمانش دندان و دهان است. یک دندانپزشک علم تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان را می داند و با توجه به اولویت دلخواه بیمار , شرایط آناتومی دندان, صرف هزینه ای که بیمار میخواهد داشته باشد, اورژانسی بودن و مهم تر از همه بهره گیری از استاندارد ترین روش , درمان متناسب را انتخاب و به بهبود حال بیمار کمک میکند.

چرا دندان پزشک متخصص داریم؟

همانطور که پزشک عمومی اکنون به دسته های مختلف تقسیم شده فیلد دندانپزشکی هم به دسته های مختلف بدل شده که هر کدام دارای تخصص مختلف میباشد اما علت چیست؟

تخصصی بودن یک شاخه از علم دندان پزشکی این اجازه را به پزشک متخصص میدهد که دقت بالا تر و تمرکز بیشتری در رشته مختص خود پیدا کند و پیشرفت های لحظه ای علم مربوطه را لحاظ کند. به طور مثال همانطور که برای سرما خوردگی به پزشک عمومی مراجعه میکنیم ولی اگر مشکل پوست و مو و لک های پوستی داشته باشیم مستقیما به پزشک پوست و مو مراجعه میکنیم زیرا میدانیم این متخصص از نظر تحصیلات و مهارت به طور اختصاصی در فیلد پوست و مو توانمندی دارد و برای همین است که برای آزمایشات قلبی به متخصص پوست مراجعه نخواهیم کرد.

اکنون به جای اسامی پزشک عمومی از دندان پزشک عمومی و به جای متخصص پوست از متخصص اطفال و به جای ازمایشات قلبی واژه جراحی ایمپلنت را به کار ببرید و یک بار دیگر متن بالا را بخوانید میبیند که تخصصی بودن دندانپزشکی چقدر حائز اهمییت است

دندانپزشکان متخصص چند دسته هستند؟

متخصص اطفال, متخصص ترمیمی و زیبایی, متخصص جراحی و ایمپلنت, متخصص پروتز های دندانی, متخصص درمان ریشه, متخصص ارتو دنسی و…

که به تفضیل دربارهتک تک این عزیزان و فیلد کاریشان صحبت خواهد شد

دانایی باشید. روزتان خوش…..

دیدگاهتان را بنویسید