کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موکوسل چیست؟

موکوسل چیست؟

به کیست هایی متورم و پر از مایع که در لب و یا داخل دهان تشکیل می شوند، موکوسل می گویند.

موکوسل می تواند دردناک و آزاردهنده باشد و نیز ظاهر افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به طور معمول موکوسل ها بیشتر در لب پایینی آشکار می شوند اما عموما محدودیتی ندارند و می توانند در همه ی نواحی دهان ظاهر گردد.

موکوسل ها معمولا بدون درد ظاهر می شوند اما اگر درمان نگردند، جز بیماری های دائمی تبدیل شده و درد های زیادی را همراه دارند.

توصیه می شود موکوسل ها را جدی بگیرید و برای درمان آن ها در اسرع وقت اقدام نمایید. در صورت عدم پیگیری در بعضی مواقع موکوسل می تواند حساسیت پذیر، مایل به سفید و تبدیل به زخم های گرد شود.

علت تشکیل موکوسل چیست؟

علت این عارضه می تواند آسیب دندان ها و یا اغلب، گاز گرفتگی گونه یا لب می باشد. البته عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز از عوامل به وجودآورنده ی آن است.

داروی موکوسل چیست؟

متاسفانه با وجود پیشرفت هر روزه ی علم هنوز دارویی برای از بین بردن دائمی موکوسل وجود ندارد اما برخی از دارو ها می توانند در کاهش تورم موکوسل موثر باشند که البته این نیز موقتی می باشد و موکوسل می تواند مجدد متورم شود.

چاره کار چیست؟

تنها راه باقی مانده استفاده از روش های پیشگیرانه برای جلوگیری از به وجود آمدن موکوسل می باشد که در راس این روش ها رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از خمیردندان های استاندارد و مناسب قرار دارد.

نکته ی مهم بعدی در این روش ها پرهیز از جویدن و گزیدن لب می باشد که برای رسیدن به این مورد آرام جویدن غذا می تواند پیشگیری کننده باشد.

بعد از رویت موکوسل چه کنیم؟

تنها اقدام درست و موثر که باید توسط شما انجام شود؛ مراجعه به مرکز تخصصی دندانپزشکی و یا دندانپزشک خود (درمان موکوسل به طور معمول با متخصص لثه صورت می گیرد.)

 

متخصصین و جراحان کلینیک دندانپزشکی دانا بدون درد و خونریزی طی درمانی یک جلسه ای با انجام لیزر و تابیدن اشعه خود بر موکوسل آن را ریشه کن می کنند که میزان اشعه توسط جراح  و با توجه به اندازه موکوسل متفاوت خواهد بود.

 

. شادیه خوشحال

دانش آموخته ی سلامت دهان و دندان

مراقب سلامت و مشاورتخصصی کلینیک دندانپزشکی دانا