کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایمپلنت فوری راهی سریع برای رسیدن به لبخندی جذاب

یکی از راه حل های کارآمد و مناسب برای افرادی که یک یا چند دندان از دست داده اند، ایمپلنت دندان است. البته به جز این روش، گزینه های مختلف دیگری نیز برای شما وجود دارند، مانند پروتزهای مصنوعی. اما در هر حال، بسیاری از ما در این شرایط، ایمپلنت را یک درمان ایده آل می دانیم.
درست است که فرآیند کاشت دندان پیچیده تر از پروتز یا بریج است، اما به شما این فرصت را می دهد تا یک جایگزین طبیعی برای دندان از دست رفته خود داشته باشید. از طرفی، ایمپلنت فوری بحث دیگری است که بر سر زبان ها افتاده و قطعا دلیل محبوبیت آن، کاهش زمان درمان و مراجعه کمتر به دندانپزشک می باشد.
پس از کاشت دندان، اغلب یک دوره زمانی طولانی قبل از تکمیل تمام کار باید طی شود. بدون شک این مدت زمان لزوما برای همه آسان نیست، زیرا ممکن است به دلایلی خواهان نتایج سریع تری باشید. در اینجاست که ایمپلنت های فوری به ذهن خطور می کنند.

کلینیک دندانپزشکی دانا ایمپلنت فوری راهی سریع برای رسیدن به لبخندی جذاب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری دندان چیست؟
“ایمپلنت فوری دندان تنها در یک روز” یا “قیمت ایمپلنت دندان احتمالا شما هم این عبارت را در تبلیغات بسیاری از دندانپزشکان دیده اید. اما آیا واقعا می توان در مدت زمان کوتاهی صاحب دندان هایی زیبا شد؟ بله. با این روش شما به راحتی و در یک زمان کوتاه و گاهی با هزینه مناسب تر از قیمت ایمپلنت دندان می توانید دندان های خود را جایگزین کنید.
به عبارتی، این همان ایمپلنت دندان ساده است که سرعت جوش خوردن پایه فک در آنها بیشتر بوده و در نتیجه طول درمان آنها به طور چشمگیری کمتر از ایمپلنت معمولی است. بهترین زمان برای این گزینه، پس از کشیدن دندان می باشد.

تفاوت اصلی ایمپلنت فوری و معمولی در چیست؟
اجازه دهید اینطور توضیح دهیم که بعد از کشیدن دندان، ما خونریزی داریم، از سوی دیگر، برای ایمپلنت فوری و ترشح استخوان و سلول های آن نیز به سلول های استخوان ساز نیازمندیم. پس در این حالت، همجوشی در ایمپلنت فوری خیلی سریع تر رخ داده و می توان آن را در یک جلسه انجام داد. در ادامه با مزایا و معایب این روش آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب ایمپلنت فوری
ایمپلنت فوری دندان نیز مانند هر نوع کار دندانپزشکی، دارای یک سری جوانب مثبت و منفی است. بیایید به برخی از نکات مختلفی که در رابطه با این نوع روش باید در نظر داشته باشیم نگاهی بیندازیم.

کلینیک دندانپزشکی دانا ایمپلنت فوری راهی سریع برای رسیدن به لبخندی جذاب ایمپلنت فوری

– نتایج فوری
کاملا واضح است که نتایج فوری، مهمترین مزیت این روش است. یعنی به جای اینکه مجبور باشید قبل از تکمیل ایمپلنت، یک دوره زمانی نسبتا طولانی صبر کنید، ایمپلنت فوری به شما این امکان را می دهد که در اسرع وقت به ظاهر جدید لبخند خود افتخار کنید.
همه ما در عصری زندگی می کنیم که دوست داریم هر چه سریع تر و بدون اتلاف زمان، به هدفی که داریم دست پیدا کنیم. برای همین استفاده از ایمپلنت فوری قطعا برای شما جذاب خواهد بود. پس اگر از نظر شما نیز چشم انداز انتظار چند ماهه قبل از مشاهده نتیجه نهایی ایمپلنت دندان خوب نیست، پرسیدن در مورد ایمپلنت فوری از دندانپزشکتان می تواند گام خوبی در این راستا باشد.

– یک گزینه مناسب برای کسانی که تمام دندان ها را از دست داده اند
گاهی ایمپلنت‌ دندان فوری انتخاب خوبی برای کسانی است که تمام دندان‌های خود را از دست داده اند. این خبر قطعا برای این افراد خوشحال کننده است، چون مجبور نیستید مدت زمان زیادی منتظر بمانند تا همه آن دندان ‌ها جایگزین شوند.

اگر شما نیز در موقعیتی هستید که نیاز به جایگزین کردن همه دندان های خود دارید، فوراً با یک دندانپزشک با تجربه در این زمینه تماس بگیرید و در مورد این روش با او صحبت کنید.
البته فراموش نکنید که ایمپلنت های فوری برای همه بیماران در این موقعیت مناسب نیست. عواملی مانند نیش، شکل لثه و تراکم استخوان در اینجا نقش پررنگی دارند. پس برای همین یادآور می شویم که مشاوره با دندانپزشک در این شرایط و ارائه یک برنامه درمانی چقدر حائز اهمیت است.
قطعا بسیاری از شما می دانید که شرایط و نیازهای بیماران یکسان نبوده و در نتیجه تلاش برای درمان همه بیماران با یک روش اشتباه محض است.

ایمپلنت فوری بیشتر برای کدام دندان ها کاربرد دارد؟
این روش عمدتا برای دندان های جلویی استفاده می شود، زیرا افراد به دلیل ظاهر، به دندان های جلویی بیشتر اهمیت می دهند.
معایب ایمپلنت فوری
– این روش همیشه مناسب نیست
یکی از معایب بزرگ در مورد ایمپلنت فوری این است که همه افراد نمی توانند کاندیدای خوبی برای این روش باشند. درست است که همه ما دوست داریم نتایج فوری حاصل از این درمان را تجربه کرده و به دندان های ایده آل خود برسیم، اما این واقعا امکان پذیر نیست. به خاطر داشته باشید که سلامت کلی دهان و دندان شما و گرفتن بهترین تصمیمات برای مراقبت از دندان همیشه باید در کانون توجه باشد، حتی اگر لازم باشد که برای رسیدن به نتایج مطلوب، کمی بیشتر صبر کنید.
به طور قطع یک دندانپزشک مجرب و متخصص نیز هرگز نمی‌خواهد از روشی برای بیمار خود استفاده کند که مناسب وضعیت او نیست. برای همین، گفتگو با دندانپزشک در مورد ایمپلنت های فوری و اینکه آیا شما برای آن کاندید مناسبی هستید یا خیر مهم بوده و از این طریق می توانید در نهایت به یک تصمیم هوشمندانه برسید.
– احتمال عدم موفقیت ایمپلنت فوری
لازم به ذکر است که موفقیت ایمپلنت دندان تا حد زیادی به نحوه اتصال یا جوش خوردن آن به استخوان بستگی دارد. اگر ایمپلنت به درستی جوش نخورد، این روش قطعا در دراز مدت موفق نخواهد بود. یکی از معایب اصلی ایمپلنت فوری، احتمال آسیب رساندن به روند همجوشی است. یعنی اگر دندان قبل از اینکه واقعاً آماده کار شود مورد استفاده قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که فرآیند کاشت دندان با شکست مواجه شود.

کلینیک دندانپزشکی دانا ایمپلنت فوری راهی سریع برای رسیدن به لبخندی جذاب ایمپلنت فوری

به همین دلیل است که قبل از اقدام به کاشت دندان فوری باید به دقت فکر کنید. البته این انتخاب لزوما در دستان شما نیست و این دندانپزشک است که در نهایت باید بر اساس تعدادی از عوامل تصمیم بگیرد که این انتخاب مسیر ایده خوبی است یا نه.
پس از بررسی مطالب بالا، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می کنید ایمپلنت فوری برای شما مناسب است؟ البته به جز نظر خودتان، تا زمانی که دندانپزشک متخصص وضعیت فعلی سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی نکند، نمی تواند به طور حتمی در مورد این روش با شما صحبت کند.