کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا دندان درد عصبی وجود دارد؟

آیا دندان درد عصبی وجود دارد؟

پاسخ به این سوال صراحتا “بله” می باشد. حال با هم به دلایل بروز دندان درد های عصبی پرداخته و راهکار هایی جهت مقابله با آن را یاد می گیریم.

دلایل اصلی بروز دندان درد عصبی و راه هایی ساده جهت مقابله با آن:

ممکن است شما هم گاهی بدون دلیل و یک باره دچار دندان درد های شدید شوید. درد های شدیدی که پس از مراجعه به دندانپزشک متوجه شوید که مشکل خاصی در دندان هایتان وجود ندارد. گاهی حتی ممکن است قبل از آن که فرصت کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید، دندان دردتان فروکش کند.

این نوع دندان درد تحت عنوان دندان درد عصبی شناخته می شود. اکنون باید به این سوال جواب دهیم که چرا گاهی ما به دندان درد عصبی مبتلا می شویم و دلایل احتمالی بروز آن چیست؟

دلایل اصلی بروز دندان درد عصبی چیست؟

پژوهش های انجام شده حاکی از آن است که استرس و اضطراب یکی از مهم ترین دلایل بروز  دندان درد عصبی است. لازم است بدانید که اضطراب علاوه بر این که به عنوان یک اختلال روانشناختی شناخته می شود، باعث ایجاد بسیاری از مشکلات گوارشی، مشکلات حرکتی و همچنین مشکلات دندانی می شود.

اضطراب عوارض جسمی بسیاری نیز دارد که تقریبا مانند یک اختلال فیزیکی به نظر می رسد که در برخی موارد (مثل حملات پانیک)، مردم احساس می کنند که بیماری آن ها بسیار جدی است.

مشکلات دندانی ممکن است در نگاه اول مرتبط با اضطراب و اعصاب به نظر نرسند. اما در بسیاری از موارد مشکلات دندانی و ارتباط آن با استرس تا زمانی که توسط یک دندانپزشک معاینه نشوند، کاملا ناشناخته باقی می مانند. که دندان درد عصبی یکی از برجسته ترین این مشکلات دندانی است.

در مطالب بعدی به ادامه ی این مبحث می پردازیم.

شادیه خوشحال

دانش آموخته ی سلامت دهان و دندان

مراقب سلامت و مشاورتخصصی کلینیک دندانپزشکی دانا