کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین زمان برای معاینه و انجام ارتودنسی کودکان چه زمانی است؟

 

بهترین زمان برای معاینه ی کودکان برای بررسی به نیاز و یا عدم نیاز به ارتودنسی ( چه متحرک و چه ثابت) در سن 6 سالگی می باشد.

برای این منظور تنها معاینه ی دندانپزشک متخصص کودکان کافی نبوده و نیاز به بررسی توسط متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت نیز می باشد.

زمان طلایی برای معاینه ارتودنسی کودک بین 6 تا 7 سالگی و قبل از رسیدن به سن بلوغ است. بسیاری از مشکلات عمده فکی درصورت  آگاهی برای پیگیری، با بررسی در این سن می توانند با درمان های ساده تر و هزینه های کمتر انجام شوند.

دکتر سارا ضیایی متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در رشت در ویزیت اولیه شما تمامی مشکلات و آینده نگری ها را بررسی نموده و در صورت نیاز به انجام درمان، زمان دقیق آن را به شما می گوید.

بسیاری از مشکلات فکی کودکان با بررسی به موقع می توانند با انجام ارتودنسی متحرک در این سن برطرف شوند و مانع از درمان های سنگین و پرهزینه درآینده شوند.

در این روش، پلاک متحرک در دهان کودک قرار می گیرد که نتیجه ی درمان بستگی به رعایت دقیق و استفاده درست از دستگاه ها را دارد که نیازمند دقت، توجه و پیگیری والدین عزیز می باشد.

اما در صورتی که کودک مشکل فکی نداشته باشد و تنها معضل نامرتبی دندان هایش در میان باشد، مشکلش با ارتودنسی ثابت حل خواهد  شد.

دیدگاهتان را بنویسید