کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی تصحیح روابط نامناسب فکی، جفت شدن غلط دندان ها و ردیف کردن دندان های نامنظم می باشد. تشخیص، پیشگیری و درمان توسط دندانزشکان متخصص ارتونسی انجام می گیرد.

ارتودنسی متحرک چیست؟

ارتودنسی متحرک با انجام قالب گیری و ساخت پلاک آکریلی، ارتودنسی صورت می گیرد که قابلیت خارج شدن از دهان را دارد. پلاک ساخته شده باید توسط بیمار طبق دستور دندانپزشک و در مدت زمان خاص استفاده شده تا نتایج ایده آل درمانی حاصل گردد.

باید ها و نباید های ارتودنسی متحرک

همکاری و مراجعات منظم بیمار به کلینیک جهت فعال کردن سیم و فنرهای ارتودنسی، و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان الزامی است.

استفاده از دستگاه متحرک ارتودنسی با دقت و طبق دستور متخصص ارتودنسی رشت و ناهنجاری های فک و صورت دکتر سارا ضیایی الزامی است، در غیر این صورت پیشرفت درمان مختل شده و هزینه اضافی به شما تحمیل می گردد.

به خاطر داشته باشید که دستورات تجویز شده برای هر بیمار متفاوت است، پس دستورات تجویز شده مختص به خود را به کار ببرید و از توصیه ی این دستورات به دیگران پرهیز نمایید.

پلاک ارتودنسی غیر از هنگام خوردن غذا از دهان خارج نشود و پس از صرف غذا و تمیز کردن دندان ها، پلاک مجددا در دهان گذاشته شود.

جهت درآوردن پلاک، گیره های روی دندان های کرسی را با ناخن انگشت اشاره هر دو دست آزاد کنید و سپس پلاک را خارج کنید و هرگز اجزای سیمی دیگر را نگیرید.

در صورت بروز هرگونه زخم و مزاحمت در غذا خوردن و صحبت کردن هرگز پلاک ارتودنسی را دستکاری نکنید و به کلینیک مراجعه کنید.

پس از گذاشتن پلاک متحرک در دهان، چند روز اول صحبت کردن و غذا خوردن  دچار مشکل می شود، اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.

دقت در حفظ و نگهداری دستگاه بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا مفقود شدن یا شکستن و صدمه دیدن پلاک باعث وقفه در روند درمان و افزایش هزینه درمان خواهد شد.

هنگام فعالیت های شدید و ورزش های سنگین کهممکن است با ضربه به سر و صورت همراه باشد و یا هنگام شنا، پلاک ارتودنسی را از دهان خارج کرده و در محفظه ای تمیز نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید