کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جرم گیری دندان در گیلان

آیا جرمگیری دندان درد دارد؟

از آن جا که افراد درمورد جرمگیری دندان اطلاعات کافی ندارند، طبیعی است که شایعه ها را در این زمینه باور کنند.

به طور کلی جرمگیری درد ندارد ولی ممکن است تا مدتی پس از جرمگیری حساسیت دندانی ایجاد شود که گذرا و موقتی بوده و برطرف خواه شد. امروزه با توجه به انجام جرمگیری غالبا توسط دستگاه های اولتراسنیک، جرمگیری بدون درد انجام می شود.

دلیل ایجاد حساسیت در برخی موارد این است که پس از ایجاد جرم و تجمع آن در اطراف طوق دندان ها، لثه تحلیل رفته و در موارد شدید آن استخوان نیز دچار تحلیل می شود که در این صورت روی سطح ریشه (که در حالت طبیعی زیر لثه بوده و قابل مشاهده نیست) را هم می پوشاند. حد فاصل بین مینای دندان (لایه ی محافظت کننده از تاج دندان) و سمنتوم (لایه ی محافظت کننده از ریشه دندان) در اکثریت افراد هم پوشانی داشته و این افراد دچار حساسیت نخواهند شد اما در درصد کمی از افراد بین این دو لایه ی محافظت کننده فاصله وجود دارد که در این افراد بعد از برداشتن جرم ( به دلیل تحلیل لثه و نمایان شدن این قسمت در دهان) دچار درجاتی از حساسیت می شوند.

در عده ای دیگر که درگیر بیماری های شدید پریودنتال هستند، جرمگیری می تواند دردناک باشد. توجه داشته باشید در هنگام جرمگیری درصورت درد ادامه کار تحت بی حسی انجام می گیرد.

هدف مجموعه حرفه ای دانا حفظ سلامت و آرامش همراهان عزیز است.

سوالاتتون رو برامون کامنت کنین دانایی ها.

دیدگاهتان را بنویسید