کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کرونا را بشناسیم

ویروس کرونا در واقع خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که باعث بروز بیماری های مختلف می شوند. دامنه ابتلا به بیماری توسط این ویروس از یک سرما خوردگی ساده تا بروز عفونت های تنفسی شدید را شامل می شود.
تا قبل از مواجه با بیماری کووید 19، در جهان بیماری های دیگری نظیر سارس و مرس وجود داشت که عاملش کرونا ویروس باشد که البته خطر کشندگی آن ها بیشتر از کووید 19 است.
چیزی که در بیماری کرونای جدید نگران کننده به نظر می آید سرعت انتقال و شیوع آن میباشد.
علائم این بیماری مانند سرماخوردگی عادی از تب و سرفه شروع شده و تا تنگی نفس شدید (درگیری ریوی)در برخی موارد مشکلات گوارشی و نظیر اسهال و اختلالات انعقادی خون است.

کلینیک دندانپزشکی دانا کرونا را بشناسیم

این بیماری میتواند برای همه اقشار جامعه خطر آفرین باشد ولی آمار و ارقام نشان از مرگ و میر بالاتر در افراد دارای بیماری زمینه ای (مثل بیماری قلبی ودیابت و درگیری تنفسی )و سالمند به دلیل ضعف در سیستم ایمنی میدهد

در برابر با این ویروس چه کنیم؟
اگرچه تا به امروز دارو و واکسنی برای این ویروس کشف نشده است اما بارعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت میتوان نسبت به کنترل ابتلا و شیوع بیشتر آن کمک کرد
۱. درطول شبانه روز دست های خود را مرتب(٢۰الی٣۰ بار) به شیوه درست و مدت زمان حدودا ٢۰ثانیه بشویید
( لازم به ذکر است که در حین شست و شو در ٢۰ثانیه شیر آب را ببندید تا در منابع آبی صرفه جویی به عمل آورید)
٢.از تماس دست با صورت(چشم ها و بینی)حدالامکان خودداری فرمایید
٣. در زمان عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بگیرید و بلافاصله آن را در سطل زباله درب دار بیاندازید،در صورت عدم وجود دستمال کاغذی با آرنج مانع از پخش شدن ذرات عطسه و سرفه در محیط شوید.
۴.زمانی که فعالیت ضروری ندارید از خانه خارج نشوید. ولی درصورت خروج از منزل حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و پس از بازگشت لباس های بیرون خود را جدا از بعقیه بگذارید
۵.درصورتی که علائم سرما خوردگی دارید درخانه استراحت کنید و تحت هیچ شرایطی خارج نشوید. اگر علائم بیشتر ازسه روز ادامه پیدا کرد میتوانید با مراکز مربوطه تماس گرفته و مشاوره بگیرید تا درصورت لزوم مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید