کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یا  اینویزیلاین چیست

بسیاری از افراد از وجود ناهنجاری های دندانی آگاهی دارند و تمایل زیادی هم برای درمان ارتودنسی دارند ولی از ظاهر وسایل و دستگاههای ارتودنسی ناراضی می باشند و علاقه ای برای دیده شدن دستگاههای ارتودنسی در دهانشان ندارند . روش های بسیاری برای کاهش دیده شدن دستگاههای ارتودنسی ارائه شده است که مهم ترین آنها درمان با ارتودنسی نامرئی است که در این مطلب توضیحات جامعی درباره آن ارائه می کنیم.

ارتودنسی نامرئی

مزایا ومعایب ارتودنسی نامرئی

اگر از سیم های ارتودنسی خوشتان نمی آید اما مجبورید برای اصلاح دندان هایتان اینکار را انجام بدهید نگران نباشید. روش های مختلف آمده که به شما امکان می دهد بدون مشکلات مربوط به ارتودنسی های معمول، دندانهای ردیف و زیبا داشته باشید. یکی از این روشها، ارتودنسی نامرئی است که در این مطلب راجع به آن توضیح داده ایم .

ارتودنسی نامرئی چگونه روشی است

درمان ارتودنسی که در اصطلاح دندان پزشکی به آن اینویزیلاین گفته می شود، برای افرادی که به زیبایی چهره و لبخند خود اهمیت می دهند، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی را می توان یک راهکار بسیار مناسب برای داشتن دندان های زیبا و مرتب دانست. ارتودنسی نامرئی یکی از متدهای درمانی به حساب می آید که می توان با استفاده از آن ناهنجاری های دندانی را رفع نمود . ارتودنسی نامرئی بر خلاف سایر روش های درمانی ارتودنسی به هیچ گونه براکت و یا سیم ارتودنسی نیازی نخواهد داشت. ارتودنسی نامرئی از پلاک های شفاف و بی رنگی تهیه می شود که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویربرداری 3 بعدی ساخته و پرداخته می شود.این روش درمانی که اصطلاحا به آن ارتودنسی ژله ای گفته می شود را می توان یک درمان مناسب برای کودکان دانست. زیرا عموما ناهنجاری های دندانی کودکان پیچیدگی ندارد و در صورتی که به موقع به آن رسیدگی شود، خیلی زود رفع خواهد شد. کودکان در این روش می توانند بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی دهانی، پلاک های مربوطه را در دهان قرار دهند و در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان، آن را خارج نموده و سپس مجددا آن را برروی دندان ها قرار دهند.علاوه بر کودکان، ارتودنسی نامرئی برای بزرگسالانی که دارای ناهنجاری های دهان و دندان هستند و به خاطر قرار گرفتن سیم ها و براکت ها در دهان خود، از این درمان امتناع می ورزند نیز مناسب است. با این روش می توانند بدون هیچ گونه هراسی به بهترین شکل، تعاملات اجتماعی خود را ادامه دهند و بی واهمه به همه لبخند بزنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید