کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کشیدن نخ دندان در دندان ارتودنسی شده

دندانپزشکان سالهاست که در مورد اهمیت نخ دندان کشیدن به صورت منظم صحبت می کنند، اما کشیدن نخ دندان در دندان ارتودنسی شده بسیار دشوار است. با این وجود، نگران نباشید، تکنیک ها و محصولات زیادی در بازار وجود دارند که این کار را برای شما آسان می کنند.

کشیدن نخ دندان در دندان ارتودنسی شده

فلاس تریدر:

برخلاف تصور عموم، نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده امکان پذیر است. فلاس تریدر این کار را بسیار آسان تر کرده است. فلاس تریدر یک حلقه پلاستیکی انعطاف پذیر است که به رد شدن نخ دندان از بین دندان ارتودنسی شده کمک می کند. مقدار نخ را از درون فلاس تریدر رد کنید و آن را به پشت سیم ها ببرید. فضای بین هر دندان را تمیز کنید. برای هر دندان از نخ تمیز استفاده کنید.

مسواک بین دندانی

مسواک بین دندانی ابزار دیگری برای نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده است. این مسواک با برس های نرم و کوتاه به راحتی پشت سیم ها، بین دندان ها، اطراف براکت ها و تمام جاهای غیر قابل دسترسی را تمیز می کند. این مسواک دسته باریکی دارد که به راحتی در دست جا می شود.

واترجت دندانی

واترجت جای نخ دندان را نمی گیرد، اما می تواند سلامت دندان و لثه های شما را حفظ کند. این ابزار جریان نازکی از آب را بین دندان ها اسپری می کند تا بقایای مواد غذایی از آن خارج شود.

سوپر فلاس

سوپر فلاس نخ دندان مخصوصی است که برای بیماران تحت درمان با ارتودنسی طراحی شده است. این نخ دندان دارای یک قسمت محکم و مستقیم است که به راحتی از بین سیم ها عبور می کند. سپس قسمت معمولی نخ را بین دندان ها ببرید و دندان را تمیز کنید.

قرقره کردن

روش مناسب دیگر برای حفظ بهداشت دهان و دندان، قرقره کردن با دهان شویه یا آب گرم است. دهان شویه می تواند دهان شما را خوشبو کند و بقایای مواد غذایی را از بین دندان ها شل کرده و بیرون بکشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی اهمیت زیادی دارد. از آنجا که با وجود بریس و سیم ها، محل های زیادی برای پنهان شدن باکتری ها و پلاک در دهان وجود دارد، دندان ها به سرعت دچار پوسیدگی می شوند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در طول درمان ارتودنسی، دو برابر معمول زمان می برد. اما این کار، ارزش حفظ بهداشت و سلامتی دندان ها پس از اتمام دوره درمان را دارد.

در صورتی که در مورد روش‌های تمیز کردن دندان در دوره درمان ارتودنسی سوالی دارید، با متخصصان کلینیک دندانپزشکی دانا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید