کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاشت ایمپلنت چه شرایطی دارد؟

کاشت ایمپلنت چه شرایطی دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان یک پست تیتانیوم (مانند ریشه دندان) است که به وسیله ی جراحی در زیر خط لثه به استخوان فک متصل می شود تا دندانپزشک امکان سوار کردن دندان جایگزین یا پل را پیدا کند. ایمپلنت مانند دندان مصنوعی شل نیست و جدا نمی شود و برای انجام درمان نیازی به استفاده از دندان های کناری نیست. برای استفاده از این روش باید، شرایط دریافت ایمپلنت را داشته باشید که در ادامه به آن پرداخته می شود.

شرایط کاشت ایمپلنت

برای اینکه امکان استفاده از ایمپلنت را داشته باشید باید لثه و استخوان فک محکم و سالمی داشته باشید. اگر استخوان فک شما نازک یا نرم باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان پیدا کنید. یا در صورتی که در فک فوقانی ارتفاع استخوان کافی نباشد، یا سینوس ها بیش از حد به فک نزدیک باشند، شاید به برداشتن سینوس نیاز پیدا کنید.

کاشت ایمپلنت چه شرایطی دارد؟
کاشت ایمپلنت در رشت چه شرایطی دارد؟

به صورت کلی اگر به جایگزین کردن دندان های از دست رفته ی خود علاقه داشته باشید، ایمپلنت گزینه ی خوبی برای شماست. اما برای اینکه شما هم کاندید خوبی برای ایمپلنت باشید باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • لثه های سالم
  • استخوان کافی برای اتصال ایمپلنت در فک – برخی از افرادی که استخوان فک را خود از دست داده اند هم می توانند از ایمپلنت استفاده کنند، اما اول باید با استفاده از روش های مخصوصی استخوان بازسازی شود.
  • تعهد به مراقبت بسیار خوب از دندان ایمپلنت شده و لثه ی اطراف آن- مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور روزانه ضروری است. معاینات منظم توسط دندانپزشک برای پیگیری نیز مهم است.

برخی از افراد شرایط دریافت ایمپلنت را ندارند؛ آنها عبارتند از:

  • جوانانی که رشد استخوان فک در آنان متوقف نشده است
  • زنان حامله
  • افراد سیگاری: سیگار کشیدن مانع التیام زخم در دهان می شود. این امر احتمال موفقیت ایمپلنت را کاهش می دهد.
  • افراد الکلی یا معتاد که پس از ایمپلنت قادر به رعایت دستورالعمل های پزشک مانند عدم سیگار کشیدن یا مراجعه برای معاینه نیستند. این افراد کمتر احتمال دارد که مراقب دندان های خود باشند.
  • افرادی که با دوز بالا در معرض اشعه در سر یا گردن بوده اند.
  • افراد مبتلا به بیماری مزمن یا مشکلات سیستمیک، از جمله:
  • دیابت کنترل نشده
  • بیماری های بافت همبند
  • هموفیلی
  • نقص ایمنی ویژه

در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید، همچنان ممکن است بتوانید از ایمپلنت استفاده کنید اما همه چیز به شدت و میزان بیماری بستگی دارد:

  • افرادی که از داروهای خاص مانند استروئیدها یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند.
  • افرادی که عادت به دندان قروچه و قفل کردن فک دارند. این عادت می تواند فشار بیش از حدی بر روی ایمپلنت وارد کرده و خطر شکست درمان را افزایش می دهد.

دندانپزشک می تواند شما را از لحاظ دارا بودن شرایط دریافت ایمپلنت ارزیابی کند.

پروسه جراحی کاشت ایمپلنت.

انجام ایمپلنت یک کار تیمی است. یک متخصص دندانپزشکی ایمپلنت را در جای خود می کارد. این فرد می تواند یک جراح دهان، پریودنتیست یا یک دندانپزشک عمومی آموزش دیده در کاشت ایمپلنت باشد اما توجه داشته باشید که توصیه ما انجام این پیوند توسط متخصص ایمپلنت است. سپس یک دندانپزشک ترمیمی ادامه ی کار را به عهده می گیرد. این فرد معمولا یک دندانپزشک عمومی یا متخصص پروتز است. دندانپزشک ترمیمی تاج، پل و یا دندان مصنوعی را روی ایمپلنت قرار می دهد.

اولین گام برای انجام درمان تعیین قرار با یکی از این افراد برای معاینه است. در صورتی که شما برای این نوع درمان مناسب باشید، وی روند کار را با دیگر اعضای تیم هماهنگ می کند.

معاینه ی اولیه شامل معاینه ی دهان و دندان و بررسی کامل سابقه ی پزشکی و دندان پزشکی شما است. از فک شما عکس برداری می شود. همچنین ممکن است، دندان پزشک درخواست اسکن توموگرافی کامپیوتری نیز بدهد. این روش اطلاعاتی را در مورد استخوان فک شما، شکل آن و محل اعصاب و سینوس ها در اختیار پزشک قرار می دهد.

در نهایت، شما و دندانپزشک در مورد گزینه های موجود، هزینه های آن و عوارض احتمالی صحبت خواهید کرد. سپس دندانپزشک برنامه ای را تعیین می کند که مطابق با نیازها و خواسته های شما است.

برای درخواست ویزیت لطفا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید