کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حساسیت‌ دندانی در دوران بارداری

بارداری معادل بروز ناراحتی های مختلف و حتی عجیب و غریب است. بدن تغییر می کند، کمردرد رایج ترین درد در این دوره است. اما همه ناراحتی ها به اینجا ختم نمی شود. دندان ها از بزرگ ترین منبع مشکلات در این دوره هستند. حساسیت دندانی در بارداری برای اغلب زنان پیش می آید.

 حساسیت دندانی در بارداری:

اگرچه بارداری می تواند نوع مداخلات دندانپزشکی مورد استفاده برای درمان دندان و لثه ها را محدود کند، اما با کمی مراقبت می توانید دندان های زیبای خود را در نه ماه بارداری حفظ کنید. رعایت نکات بهداشت دهان و دندان می تواند دندان های شما را سالم نگه دارد و مانع از بروز درد و حساسیت شود. برای رفع حساسیت دندان در بارداری می توانید از اقدامات زیر استفاده کنید:

مسواک با برس نرم:

دندان های حساس باید به آرامی لمس شوند. با استفاده از یک مسواک با برس نرم، بین و دور دندان ها را کاملا تمیز کنید تا خونریزی لثه ها و درد آنها کاهش یابد.

توجه به مواد غذایی:

آیا تا به حال در زمان نوشیدن چایی دچار دندان درد شده اید؟ آیا فهمیده اید که بستنی موجب دندان درد می شود؟ بهتر است برای رفع حساسیت دندان در بارداری از مصرف مواد غذایی محرک خودداری کنید. در اغلب موارد حساسیت پس از خاتمه دوره بارداری رفع می شود، و می توانید در آینده دوباره از مواد غذایی گرم و سرد استفاده کنید.

شکر کمتر:

قند منبع تغذیه باکتری های دهان است که عامل اصلی پوسیدگی و دندان درد هستند. برای پیشگیری از درد و پوسیدگی دندان، مصرف شکر خود را کاهش دهید. اگر به مصرف این دسته مواد علاقه زیادی دارید، حتما پس از خوردن هر وعده شیرین دندان های خود را مسواک بزنید.

مراجعه به دندانپزشک:

از بارداری به عنوان بهانه ای برای عدم مراجعه برای معاینه استفاده نکنید. معاینه منظم دندانپزشکی سلامت دندان های شما را تضمین می کند. پیش از شروع معاینه، دندانپزشک را از وضعیت بارداری خود باخبر کنید تا اقدامات احتیاطی برای شما اتخاذ شود.

درست است که بارداری دوره تغییر به خصوص تغییر بدن است، اما به معنی تحمل ناراحتی دهان و دندان نیست. برای رفع درد و حساسیت می توانید با مشورت پزشک خود داروهای ایمن را مصرف کنید. با مراقبت تخصصی و شخصی مناسب، می توانید بدون نگرانی از عوارض دوره بارداری برای دندان ها از نه ماه بارداری خود لذت ببرید.کلینیک دندانپزشکی دانا با داشتن زبده‌ترین متخصصین دندانپزشکی آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص برای شما عزیزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید