کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری

اگر قرار است در چند ماه آینده با دوره جدیدی از مادری رو به رو شوید، پس از سلامت دندان ها و لثه های خود در دوران بارداری غافل نشوید. بارداری باعث تغییرات زیادی در سطوح هورمون شما می شود که منجر به ترشح بیشتر بزاق، نفس بد بو و لق شدن دندان ها می شود. برخی از زنان بارداری به ارتودنسی نیاز دارند یا در حال درمان هستند.

آیا امکان انجام ارتودنسی در دوران بارداری وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. می توانید درمان فعلی ارتودنسی خود را ادامه دهید یا درمان ارتودنسی خود را در دوران بارداری شروع کنید.

نگرانی در مورد رادیوگرافی:

بعضی از زنان ممکن است در مورد رادیوگرافی از صورت و دهان خود در دوران بارداری نگران باشند. اما برای انجام این کار محافظی بر روی شکم زن باردار قرار می‌گیرد تا جنین را از قرار گرفتن در معرض اشعه محافظت کند.

 اطلاع پزشک از بارداری شما:

برای شروع یا ادامه ارتودنسی در دوران بارداری دندان پزشک باید از وضعیت شما آگاه باشد. گاهی زنان در دوران بارداری افزایش وزن زیادی خواهند داشت. این امر موجب تغییر اندازه صورت یا دهان او می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شاید لازم باشد که قالب جدیدی از دهان و دندان وی تهیه شود. در عین حال، زن باردار باید به صورت متناوب به دندان پزشک مراجعه کند تا بر اساس ظاهر فک سیم ها و براکت ها تنظیم شوند. بنابراین هر زمان که با تغییر وزن عمده رو به رو شدید حتما به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

صحبت در مورد درمان ارتودنسی با متخصص زنان و زایمان:

هنگامی که قرار است در حین بارداری تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید، بهتر است ابتدا با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید. در حالی که ممکن است قبل از بارداری دندان هایتان دچار مشکل نبوده نباشد، برخی از خانم ها در بارداری دچار التهاب لثه می شوند. این امر ابتلا به بیماری لثه یا تغییر موقعیت دندان را تسهیل می کند. بنابراین بهتر است در مورد شروع ارتودنسی در دوران بارداری با متخصص زنان و دندان پزشک خود به صورت همزمان مشورت کنید.

کاهش زمان ارتودنسی در دوران بارداری:

در مورد زمان مورد نیاز برای درمان با دندان پزشک خود مشورت کنید. بسته به وضعیت دندان ها، گاهی می توانید از روش های مدرن مانند ارتودنسی سریع یا حتی ونیرها استفاده کنید. ارتودنسی سریع می تواند در عرض شش ماه مشکل شما را حل کند.

ارتودنسی در دوران بارداری: بهبود رژیم غذایی بعد از زایمان

شروع ارتودنسی در دوران بارداری مزیت های زیادی دارد. یکی از آنها تقویت قوای مادر بعد از زایمان است. تبعیت از یک رژیم سالم، حاوی سبزیجات، میوه ها و پروتئین، بعد از زایمان از هر وقت دیگری بیشتر اهمیت دارد. اگر در کل زندگی خود با جویدن مشکل داشته اید، اکنون زمان خوبی است که تا پیش از رسیدن نوزاد خود را برای این دوران آماده کنید. استفاده از سبزیجات و پروتئین می تواند شما را در تغذیه خود و شیردهی به نوزاد یاری دهد.

داروهای ضددرد:

در مورد مصرف داروها در دوران بارداری خود دچار تردید هستید؟ لازم نیست نگران باشید. برای شروع ارتودنسی در دوران بارداری به جراحی یا بیهوشی نیاز نخواهید داشت. ممکن است بعد از استفاده از بریس یا سفت کردن آنها مقداری دچار درد و ناراحتی شوید، اما به قدری نیست که نتوانید تحمل کنید. در عین حال، روغن های ضد دردی در ارتودنسی وجود دارد که برای زنان بارداری خطرناک نیستند.

 شروع درمان پیش از به دنیا آمدن نوزاد:

اگر فکر می کنید انجام ارتودنسی در بارداری با توجه به تمام مشغولیات دشوار است، در نظر بگیرید که با توجه به زمان مورد نیاز به مراقبت از یک کودک این کار پس از زایمان چقدر دشوارتر خواهد بود؟ اگر در دوران بارداری درمان را شروع کنید، شانس خوبی وجود خواهد داشت که پیش از زایمان بریس ها برداشته شوند. در عین حال، اگر قصد حاملگی های متعدد با فواصل کم را دارید، نباید درمان را چندین سال به تعویق بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید