کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرعت درمان ارتودنسی ؟ آیا شدنی‌ست؟

سرعت درمان ارتودنسی ؟ آیا شدنی‌ست؟

درمان ارتودنسی | ۱-استفاده از سيم ها و براكت هاي خاص به نظر مي رسد كه هيچكدام از اين روشها باعث افزايش سرعت براكتهاي درمان نمي شود . واثر طرح درمان و عمل كننده بسيار مهمتر از نوع براكت وسيم در حركت دنداني مي باشد.
در اصل مي توان گفت دندانها نوع خاص براكت وسيم را تشخيص نمي دهند.

کلینیک دندانپزشکی دانا سرعت درمان ارتودنسی ؟ آیا شدنی‌ست؟

۲-تغيير در بيولوژي حركت دندان: روش ديگر افزايش سرعت حركت دندان تغيير بيولوژي حركت دندان است.
بحث زيادي در مورد اثر vibration بر حركات دنداني شده است. به نظر مي رساندكه مدارك و شواهد كافي در مورد اثر vibration بر روي دندان ها وجود ندارد.عليرغم اينكه دستگاه Acceldent در افزايش حركت دندانها پيشنهاد شده است ولي تحقيقات ناكارآمد بودن اين روش را نشان داده اند.

۳-روش سوم استفاده از جراحي هاي كوچك براي افزايش حركت دندان مي باشد كه در اين مورد تحقيقات كاملي انجام شده است در مطالعات انجام شده با اين روش فقط حركت يك دندان به عقب مورد تحقيق قرار گرفته و كل زمان درمان مورد بررسي قرار نگرفته است و تحقيقات در اين روش كه شامل جراحي روي استخوان و بعد حركت دندان بوده است نشان داده كه ميزان جابجايي دندان بسيار كم بوده است در كل ميتوان در يافت كه تحقيقات در اين زمينه نيز به طوركامل انجام گرفته است .

بطور خلاصه : مي توان گفت هيچكدام از ۳ روش براكت هاي بدون كشSelf ligate (مانندDamon) سيمVibration (Acceldent) و روش جراحي تاثيري در افزايش سرعت درمان ندارند.
بنابراين در صورت استفاده از اين ۳ روش ارتدنتيست بايد به بيمار گوشزد كند كه شواهد كافي مبني بر افزايش سرعت درمان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید