کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با دندان شماره 6 بیشتر اشنا شوید

با دندان شماره 6 بیشتر اشنا شوید

انسان‌های در طول زندگی خود دارای دو نوع دندان می‌باشند.دندان‌های شیری که 20عدد بوده و دندان‌های دائمی که 32عدد می‌باشد.دندان‌های دائمی خود بر دو نوع اند دندان‌های دائمی جایگزین که رویش ان‌ها با افتادن دندان‌های شیری همراه بوده و دندان‌های دائمی غیرجایگزین که بدون افتادن دندان‌های شیری در فضای دهان رویش پیدا می‌کند.

یکی از دندان‌های مهم دائمی غیرجایگزین دندان شماره‌ی 6 بوده که در سن حدود 6 سالگی رشد می‌کند.این دندان از چند جهت دارای اهمیت بوده اول از همه چون این دندان اولین دندان دائمی است که رشد می‌کند و همچنین چون رویش ان با افتادن دندان شیری همراه نبوده والدین ان‌ را دندان شیری پنداشته و چون این دندان در اوایل ضعیف بوده دچار پوسیدگی می‌شود.پوسیدگی دندان شماره‌ی6 می‌تواند باعث از دست دادن ان یا پوسیده شدن بقیه دندان‌ها شود.

از دست دادن این دندان به دلیل اینکه به طریقی باعث ایجاد فضای مناسب برای رویش بقیه دندان های می‌‌شود می‌تواند سبب رویش نا‌بجا دندان‌های دیگر و ایجاد مشکلات در جویدن و زیبایی فرد ایجاد کند.

برای حفاظت هرچه بهتر از ابن دندان‌ها به والدین توصیه‌هایی می‌شود که شامل:

هر شش ماه یک بار کودک را برای معاینه نزد دندان پزشک برده.

در سن رویش این دندان با معاینه کردن کودک در خانه توسط والدین رویش این دندان را کنترل کرده.

به کودکان خود طرز مسواک زدن درست را بیاموزید و اوایل سعی کنید مسواک زدن ان‌ها تحت نظارت شما یا یک فرد بزرگ ‌تر باشد.

به دستور دندان پزشک کوک از دهان شویه استفاده شود.

کودک خود را برای انجام فیشورسیلانت(شیارپوش) نزد دندان پزشک برده تا اگر دندان دارای شیار‌های عمیقی بوده این شیار‌ها توسط ماده ای هم رنگ دندان پر شود تا امکان پوسیدگی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید