کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با ارتودنسی نامرئی آشنا شوید

افرادی  که می خواهند از ارتودنسی استفاده کنند، انتخاب‌های فراوانی را پیش روی خود می‌بینند. یکی از جدیدترین این روش‌ها استفاده از ارتودنسی نامرئی است که به بریس لینگوال معروف است که با توجه به تعداد زیاد افرادی که به اصلاح طرح لبخند و دندان های خود نیازمند هستند و با توجه به مشکل زیبایی ظاهر در طول دوره ی درمان، آشنایی با این روش به مراجعین کلینیک دندانپزشکی دانا توصیه می‌گردد.

تعریف ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی، در پشت دندان قرار می گیرد و در نتیجه انتخابی عالی برای کسانی است که می خواهند دندان های خود را، بدون لطمه به ظاهر فعلی خود، صاف کنند.

فرآیند ارتودنسی ابتدا با قالب‌گیری از دندان ها و سپس ارسال آن به آزمایشگاه های دندان پزشکی برای ایجاد براکت های سفارشی  شروع می شود. این فرآیند حدود ۶ الی ۷  هفته زمان می برد و پس از آن متخصص ارتودنسی با استفاده از یک روش خاص بریس ها را به پشت دندان ها متصل می کند.

این نوع درمان نیز، همانند براکت های سنتی، از فشار ملایم و در عین حال مداوم بر روی دندان‌ها استفاده می کند تا آنها را به آرامی به سمت موقعیت مناسب هدایت کند. درمان، بسته به شدت تراکم دندان ها و میزان انحراف، چیزی بین ۱۸ تا ۳۶ ماه طول می کشد تا این روش به نتیجه بیانجامد.

هزینه ی ارتودنسی نامرئی چه قدر است؟

به دلیل مزایای زیبایی شناختی، این نوع درمان گران‌تر از سایر روش‌ها تمام می شود. اما هزینه‌ی آن به طور کلی به هزینه ی مواد اولیه ی به کار رفته در این نوع بریس بستگی دارد. از طرف دیگر استفاده از فرآیند قالب گیری و لزوم استفاده از آزمایشگاه باعث افزایش هزینه ی آن نسبت به سایر روش ها می شود.

معایب و مزایای ارتودنسی نامرئی

از آنجا که بریس ها داخل دهان و در نزدیکی زبان نصب می شوند، چند هفته ای طول می کشد تا فرد به آنها عادت کند. در ابتدای استفاده از این نوع درمان فرد ممکن است کمی دچار مشکل در نوک زبان، حرف زدن و غذا خوردن شود. مشکل در صحبت کردن با کمی تمرین و گذشت چند هفته حل خواهد شد. برای جلوگیری از خارش زبان و آسیب به آن نیز بیمار می تواند تا  چند هفته از وکس مخصوص بر روی بریس ها استفاده کند.

گذشته از معایب آن، مزایای این روش بسیار ارزشمند است. رعایت بهداشت دهان و دندان در درمان ارتودنسی اهمیت زیادی دارد. برخی بیماران با کاستی در این راه، باعث ایجاد لکه های سفید حاصل از براکت ها بر روی دندان خود می شوند. در این روش هر چند رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیار زیادی دارد، اما حتی در صورت عدم رعایت دقیق اصول، این لکه ها بر پشت دندان و خارج از دید افراد می افتند. همچنین در طول دوره ی درمان وجود بریس ها به سختی برای دیگران قابل مشاهده است، که خود اعتماد به نفس بیمار را تا حد زیادی افزایش می دهد. داشتن لبخندی زیبا و ردیف ارزش مدتی درد، ناراحتی و هزینه را دارد. برای کسانی که بر سر استفاده از روش های ارتودنسی کمی دچار تردید هستند، استفاده از بریس های لینگوال راه حل خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید