کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصلاح طرح لبخند لثه‌ای

اصلاع طرح لبخند لثه‌ای به لبخندی گفته می‌شود که در آن تناسب بین لب‌ها، لثه‌ها و دندان‌ها به هم خورده باشد . یکی از علل رایج این مشکل اتصال بسیار نزدیک بین لثه‌ها و لب‌های بالا است .به همین نحو چسبندگی لثه‌ ها یا کوچک بودن دندان‌ها نیز منجر به لبخند لثه‌ای می‌شود . طرح درمانی اصلاح لبخند لثه‌ای مبتنی بر دلیل بروز مشکل و معمولاً با هدف کاهش میزان لثه مشخص و طبیعی‌تر کردن لبخند تهیه می‌شود . هر چند متخصص پس از بررسی لازم بهترین درمان را توصیه می‌کند ، اما پرکاربردترین و موثرترین روش‌های اصلاح طرح لبخند به شرح زیر است :

درمان ارتودنسی

اگر دلیل اصلی لبخند لثه‌ای جزئی و نشأت گرفته از فک‌ها یا دندان‌ها باشد ، مشکل را می‌توان با درمان ارتودنسی حل کرد. ارتودنسی بایت را به سمت موقعیت صحیح حرکت می‌دهد و وضوح لثه‌ها را کمتر می‌کند.

جراحی فک

بهترین روش درمان جلو بودن متوسط تا شدید فک انجام جراحی ارتوگناتیک یا جراحی فک در کنار ارتودنسی است.

 جراحی لثه

اگر مشکل وجود بافت بیش از حد لثه باشد، متخصص لثه عمل جراحی لثه (جینجیوکتومی) را انجام می‌دهد. بافت اضافی لثه در این عمل برداشته و به گونه‌ای شکل داده می‌شود که بخش بیشتری از دندان‌ها مشخص شود و لبخند زیباتر شود.

جراحی لثه با لیزر

بافت اضافی لثه در عمل جراحی لثه با لیزر برداشته می‌شود، بدون این که لازم باشد برای اصلاح لثه‌های پوشش دهنده دندان از تیغ تیز جراحی استفاده شود. جراحی لثه با لیزر سریع‌ترین و راحت‌ترین درمان اصلاح لبخند لثه‌ای است که دوران بهبود آن نیز بسیار کوتاه است.

جراحی افزایش طول تاج

اگر دندان‌ها کامل درنیامده باشد، جراحی بلند کردن تاج دندان توصیه می‌شود.

ونیر یا روکش

ونیر یا روکش دندان‌ها را بلندتر می‌کند و اگر دندان به دلیل ساییدگی یا ژنتیک بسیار کوتاه باشد ،  نسبت دندان به لثه را بهبود می‌دهد.

جراحی تغییر موقعیت لب

اگر مشخص بودن مقدار زیادی از لثه نتیجه کوتاه یا بیش فعال بودن باشد ، می‌توان به جای جراحی فک ابتدا ارتودنسی و پس از آن جراحی تغییر موقعیت لب را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید