کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند توصیه در خصوص دندان عقل نهفته

فقط زمانی نیاز به کشیدن دندان عقل نهفته می باشد که به نحو صحیح رشد نکنند و باعث ایجاد مشکل برای فرد شوند. شما ممکن است به خاطر ایجاد درد در قسمت انتهای دهان خود متوجه وجود مشکل در ارتباط با دندان های عقل شوید. اگر این موضوع برای شما اتفاق افتاد، لازم است که برای بررسی مشکل با دندان پزشک ملاقات کنید. به هر حال، وجود برخی مشکلات حتی در صورتی که مشکل باعث ایجاد دندان درد نیز نشود نشان دهنده این حقیقت است که دندان های شما نیاز به کشیده شدن دارند. به همین خاطر اطمینان از روش مناسب برای درمان و لزوم کشیدن دندان عقل فقط از طریق معاینات دندان پزشکی امکان پذیر خواهد بود و می توان از روش های کشیدن دندان بدون درد بهره برد.

اگر دندان پزشک تشخیص دهد دندان های عقل شما نیاز به کشیدن دارند، معمولاً یک عکس رادیولوژی از وضعیت دهان شما تهیه می شود. این عکس به دندان پزشک کمک می کند درک روشن تری از وضعیت دندان های شما داشته باشد.

زمان مناسب

در پاسخ به این سوال که بهترین زمان کشیدن دندان عقل چه سنی است؟ باید گفت ریشه های دندان های عقل معمولاً در طول سنین نوجوانی تشکیل می شوند. معمولاً ساده ترین زمان برای کشیدن دندان عقل با کمترین عوارض زمانی است که دو سوم ریشه های این دندان ها تشکیل شده باشد. به هر حال بسیاری از افراد ترجیح می دهند که زودتر از این زمان به دندان پزشک مراجعه کرده و در طول دوره ای که ریشه های دندان هنوز بطور کامل تشکیل نشده است، دندان های عقل خود را بکشند. به هر حال لازم است که برای دندان عقل کشیدن با یک دندان پزشک حرفه ای مشورت شود تا به این ترتیب شانس کشیدن این دندان ها در زمان مناسب از بین نرود.
با بالا رفتن سن، ریشه های دندان به رشد خود ادامه می دهند. علاوه بر این ممکن است دندان ها در این دوره تغییر موقعیت دهند و در نتیجه مشکلات مربوط به کشیدن آنها و نیز خطرات احتمالی آن همچون وارد شدن آسیب به اعصاب با افزایش سن بیشتر می شود. علاوه بر این هنگامی که بیمار به دهه 30 یا دهه 40 عمر خود می رسد، دوره ریکاوری و بهبود وی ممکن است طولانی تر شود. در ادامه روش کشیدن دندان عقل شرح داده می شود.

نحوه و روش

کشیدن دندان عقل می تواند توسط یک دندان پزشک در مطب دندان پزشکی یا یک جراح متخصص در بیمارستان انجام شود. اگر دندان پزشک تشخیص دهد نیاز به کشیدن دندان های عقل وجود دارد، عکس برداری رادیولوژی از دهان می تواند به تعیین اینکه چه کسی باید این کار را انجام دهد، کمک فراوان کند. به هر حال قبل از اقدام لازم است هر گونه هزینه کشیدن دندان عقل و روش های پرداخت با دندان پزشک مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید