کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طول درمان ایمپلنت چقدر است؟

طول درمان ایمپلنت به چندین عامل بستگی دارد. اگر حجم استخوانی که در آن ایمپلنت جای گذاری می شود، به میزان مورد نیاز از ارتفاع و قطر استخوان خوبی برخوردار نباشد،دندانپزشک به پیوند استخوان روی می آورد تا کمبود استخوان اطراف ایمپلنت رفع شود. پیوند استخوان ممکن است همراه با پروسه ی درمان ایمپلنت دندان صورت گیرد و یا قبل از شروع درمان کاشت ایمپلنت نیاز به تامین حجم کافی استخوان اطراف دندان داشته باشیم.

در صورتی که قبل از شروع فرآیند کاشت ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشیم، مدت زمانی حدود 6 تا 9 ماه لازم است تا بستر استخوان برای کاشت ایمپلنت دندانی آمادگی پیدا کند. اگر همزمان با کاشت ایمپلنت دندانی پیوند استخوان نیز انجام شود، از زمان شروع کاشت ایمپلنت دندانی مدت زمانی حدود 4 الی 9 ماه لازم است تا این پروسه انجام شود.

پس از کاشت ایمپلنت دندانی تا زمان جایگذاری پروتز روی آن حدود 1.5 الی 3 ماه زمان می برد، تا میان ایمپلنت دندانی و استخوان فک بدون هیچگونه حرکت اضافه ای جوش ایجاد شود و ایمپلنت در جای خود کاملا سفت شود. مدت زمان جوش خوردن با توجه به کیفیت استخوانی از سه تا 6 ماه طول می کشد که در فک پایینی به جهت کیفیت بهتر استخوان 3 الی 4 ماه و در فک بالا 4 الی 6 ماه زمان لازم است. پس از آن دندانپزشک می تواند جایگذاری پروتز را آغاز کند. مرحله پروتز شامل قالب گیری، انتخاب رنگ و اندازه روکش با نظر بیمار ودندانپزشک است.

به هر میزان که تراکم استخوان بیشتر باشد، ایمپلنت دندانی با قدرت و فشار بیشتری داخل استخوان قرار داده می شود و همچنین مدت زمانی که طول می کشد پروتز روی ایمپلنتدندانی قرار بگیرد، کاهش می یابد و دندانپزشک می تواند سریعا بعد از جایگذاری ایمپلنت دندانی پروتز موقت را نصب کند. درصورتی که نیروی بارگذاری و تراکم استخوان اطراف ایمپلنتدندانی اندک باشد، ممکن است مدت زمان بین 1 تا 6 ماه لازم باشد صبر کنیم، سپس ایمپلنت را روی پروتز جایگذاری کنیم.

با مواردی که در بالا ذکر شد می توان به این نتیجه رسید که مدت درمان ایمپلنت تا چندین ماه نیز ممکن است به طول بیانجامد. در این مدت دندانپزشک با توجه به کیفیت و کمیتاستخوان و نوع ایمپلنت دندانی به بیمار پروتز دندان موقت پیشنهاد می کند تا زیبایی و ظاهر فرد حفظ شود.

طول مدت جراحی  و کاشت ایمپلنت دندانی معمولا از 30 دقیقه تا 120 دقیقه طول می کشد و این زمان مستقیما ربط به تعداد ایمپلنت ها و شرایط دهان بیمار دارد. مواقعی که علاوه بر کاشت ایمپلنت دندانی نیاز به تغییر شرایط کف حفره سینوس در فک بالا داشته باشیم، قطعا این زمان افزایش می یابد.

در صورت هرگونه سوال یا نیازه به مشاوره ایمپلنت، نسبت به رزرو وقت معاینه اقدام فرمایید تا توسط دکتر دانش تیموری متخصص ایمپلنت کلینیک دانا معاینه و راهنمایی لازم انجام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید