کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۸ نکته برای جلوگیری از درد ، تورم و خونریزی لثه

۱- حداقل روزی دو مرتبه مسواک بزنید. مطمئن شوید که شما روش صحیح مسواک زدن را می دانید ، اگر دقیقا نمی دانید که چگونه مسواک بزنید ، از دندانپزشک خود و یا متخصص بهداشت دهان و دندان بپرسید و یا به مقاله ما در زمینه روش صحیح مسواک زدن مراجعه نمایید .

۲- هرروز از نخ دندان استفاده کنید . استفاده از نخ دندان در روز بیشتر از چند دقیقه طول نمیکشد ، اما استفاده روزانه از نخ دندان مهم ترین عاملی است که می تواند برای جلوگیری از مشکلات لثه در حال حاضر و در آینده تجویز شود. برای آموزش استفاده از نخ دندان ، به مقاله ما در زمینه روش صحیح استفاده از نخ دندان مراجعه نمایید.

۳- شستشو و استفاده روزانه از دهان شویه . دهانشویه ضدعفونی کننده باکتری های دهان می باشد که باعث جلوگیری از مشکلات لثه می شود.

۴- استفاده از یک رژیم غذایی متعادل . یک رژیم غذایی مناسب ، از جمله استفاده از مقدار زیادی ویتامین c  و کلسیم ، می تواند بسیاری از مشکلات لثه شما را به حداقل برساند.

۵- نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز . استفاده از آب قابل شرب در طول روز ، به خصوص بعد از صرف غذا میتواند کمک بزرگی به شستن غذا از میان دندان ها کند و احتمال آسیب باکتری ها به پلاک لثه را به شدت کم خواهد کرد.

۶- نه گفتن به دخانیات . اگر سیگار می کشید و یا از سایر محصولات دخانیات از جمله توتون و تنباکو استفاده می کنید حتما آن را ترک نمایید ، زیرا از استفاده از دخانیات می تواند مشکلات جدی را برای لثه شما ایجاد کند.

۷- در استفاده از غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم و یا سرد احتیاط کنید . زمانی که شما از مشکلات لثهرنج می برید ، بهتر است که از غذاها و نوشیدنی ولرم ( نه خیلی سرد و نه خیلی گرم ) استفاده کنید.

۸- داشتن آرامش . داشتن استرس در طول روز سطح هورمون استرس یا کورتیزول را در بدن افزایش می دهد ، که این امر سبب احتمال افزایش التهاب در سراسر بدن از جمله در لثه هایتان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید