کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز در مورد ایمپلنت های فوری

همه چیز در مورد ایمپلنت های فوری

ایمپلنت فوری از لحاظ تکنیک کارگذاری و شرایط موجود با ایمپلنتهای دیگر متفاوت است بدین معنی که اگر طول و عرض استخوان مناسب باشد و تراکم استخوان هم ایده ال باشد نیاز نیست برای کاشت پروتز ۳ ماه صبر کنیم در روز جراحی پروتز موقت نصب می شود یعنی بعد از ۳ تا ۵ ماه با پروتز نهایی تعویض می گردد.

مزیت این پروتز اولیه این است که از مواد پلاستیکی سبک ساخته میشود و از جنس فلز یا چینی نیست و کمی کوتاهتر از سطح جونده است که فشار کمتری به آن وارد می شود تا زمانی که جوش خوردن ایمپلنت  اتفاق بیفتد (۳تا ۵ماه).

مزایای ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری بیشتر برای دندانهای جلویی استفاده میشود که درزیبایی بسیار حائز اهمیت هستند و احتیاج به جایگزینی فوری داریم که فاز بی دندانی نداشته باشیم. در دندانهای کرسی فقط درصورتی که گروهی باشند این کار را انجام میدهیم در این مورد اگر بی دندانی به صورت تک دندان باشد صلاح نیست که این کار انجام شود در نهایت تمام اینها بستگی به شرایط فرد دارد لازم به ذکر است که پروتز ثابت خیلی محکم است و برای استفاده ۱۵ تا ۲۰ سال ساخته می شود و چون ایمپلنت جوش نخورده نمیتوان این فشار را به استخوان آن وارد کرد و حتما نیاز به یک پروتز سبک است تا زمانی که کاملا استخوان جوش بخورد از مزایای دیگر این پروتز موقت قابل سایش بودن آن است که باعث میشود فشارهای حاصل از جویدن به خود پروتز وارد شود نه به ریشه دندان زیرا که برای جوش خوردن استخوان باید هیچ حرکتی وجود نداشته باشد بنابراین وارد شدن فشار به ناحیه میتواند منجر به جوش نخوردن ایمپلنت شود. در واقع با از بین رفتن این پروتز موقت هیچ آسیبی به ایمپلنتوارد نمیشود.

دیگر موارد ایمپلنت فوری زمانی است که تعداد زیادی دندان درکنار هم از دست رفته باشد یا به طور مثال یک فک کامل بی دندان وجود داشته باشد در این شرایط تمامی نواحی بی دندانی ایمپلنت شده و در روز جراحی توسط یک پروتز موقت بهم متصل می شود این باعث شده که ایمپلنتها به هم متصل شوند که خود به خود در ثبات ریشه ها کمک کرده و جلوگیری از تکان خوردن احتمالی می شود با این شرایط می توان امیدوار بود که ریشه ها در جایگاه استخوانی خود ثابت شده اند و احتمال جوش خوردن تا حد بالایی زیاد می شود و پس از گذشت ۳ تا ۵ ماه که لثه شکل نهایی خودش را پیدا کرد میتوان پروتز موقت را با دائمی جایگزین کرد.

معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری ۱۰ تا ۱۵ درصد امکان موفقیت درمان ایمپلنت را کاهش میدهد و ما این روش را به کسانی پیشنهاد میکنیم که اصلا قادر به تحمل فاز بی دندانی نیستند و درشرایط ایده ال استخوانی نیاز دارند که همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت و پروتز موقت هم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید