کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقش باکتری‌ های دهان در افزایش خطر حمله قلبی

نقش باکتری‌ های دهان در افزایش خطر حمله قلبی

نقش باکتری‌ | باکتری ها میتوانند از محیط دهان فرار کرده وارد خون شده و خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهند. این مهم‌ترین خبری بود که از نشست پاییز جامعه میکروب شناسی عمومی در ناتینگهام منتشر شد.
پروفسور هوآرد جنکینسون از دانشگاه بریستول توضیح میدهد اگر  دندان ها با مسواک زدن و نخ کشیدن منظم نگهداری نشوند، باکتری های دهان میتوانند ویرانگر باشند . بهداشت دهان‌ و دندان ضعیف می‌تواند منجر به خونریزی لثه ها شده و باکتری ها را به مسیر جریان خون منتقل کند؛جایی که آن ها میتوانند لخته های خونی را که آغازگر بیماری قلبی میباشند،ایجاد کنند.
در دهان معمولا باکتری های استرپتوکوک زندگی میکنند که به نام بیوفیلم شناخته شده و مسئول ایجاد پلاک دندان و بیماری لثه هستند.محققان دانشگاه بریستول،با همکاری دانشمندان کالج سلطنتی جراحی ایرلند(RCSI) نشان داده اند هنگامیکه باکتری های استرپتوکوک فرصت حرکت در جریان خون را پیدا میکنند،از یکی از پروتئین های سطحی خود به نام PadA بعنوان سلاحی برای اتصال به یکدیگر و تشکیل لخته استفاده میکنند.
این پوشش محافظتی نه تنها از سیستم ایمنی بدن،بلکه همچنین از آنتی بیوتیک هایی است که ممکن است برای عفونت استفاده شود .متاسفانه ،کمک به باکتری ها و تجمع پلاک دندانی میتواند باعث ایجاد لخته های کوچک خون،رشد دریچه های قلب یا التهاب رگ های خونی شده که خون رسانی به قلب و مغز را مسدود میکند.
تحقیقات فوق پیام بسیار مهمی در بر داشت و آن اهمیت رعایت بهداشت عمومی است.مردم باید آگاه باشند که برای کنترل رژیم غذایی،فشار خون،کلسترول و سطح آمادگی جسمانی فقط نیاز به بهداشت خوب دندانی دارند.

 

ترجمه: شادی خوشحال

دیدگاهتان را بنویسید