زمان طبیعی درد پس از عصب کشی چقدر است؟

عصب کشی درمان بزرگی است، پس درد پس از آن طبیعی است. عصب کشی شامل تمیز کردن عمقی داخل کانال ها می شود. بنابراین اعصاب و بافت لثه را ملتهب می کند. اما به هر حال، درد پس از عصب کشی نباید برای همیشه باقی بماند. در واقع عصب کشی برای از بین بردن درد در دندانی است که بسیار پوسیده یا شکسته است. احساس درد خفیف تا متوسط تا چند روز پس از عصب کشی طبیعی است. ادامه هرگونه درد پس از این مدت بدین معنی است که مشکلی وجود دارد.

درد پس از عصب کشی: بهبودی اولیه

در گذشته، عصب کشی با درد زیادی همراه بوده است. به همین دلیل بسیاری از افراد از انجام این روش اجتناب می کردند. امروزه اقدامات دندانپزشکان تاثیر زیادی در میزان درد در طول درمان دارد.پس از کاهش تاثیر بی حسی، ممکن است کمی درد و حساسیت را تجربه کنید. این نوع درد به روند تمیز کردن دندان مربوط است. برای تمیز کردن دندان، دندانپزشک شکاف کوچکی روی تاج دندان ایجاد می کند و پالپ بیمار داخل دندان را درمان می کند. هر گونه حساسیت و درد پس از عصب کشی باید تنها چند روز طول بکشد.از آنجا که معمولا درد پس از درمان خفیف است، باید بتوانید تنها با استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه احساس راحتی کنید. بلافاصله پس از عصب کشی، از جویدن با دندان درمان شده خودداری کنید زیرا این کار دندان را تحریک می کند.

زمان مراجعه برای دریافت کمک:

درد عصب کشی باید پس از چند روز کاهش یابد. اگر هنوز هم دچار درد و ناراحتی هستید، به دندانپزشک مراجعه کنید. برخی از افراد برای موفقیت درمان، به دو جلسه عصب کشی نیاز دارند. در موارد شدیدتر، به جلسات بیشتری برای تمیز کردن دندان نیاز دارید. عود درد نشانه ای از این امر است.

علائم شما باید با مصرف هر نوع داروی مسکنی برطرف شود. در غیر این صورت، دندانپزشک مسکن قوی تری را تجویز خواهد کرد. البته همه این داروها به صورت موقت استفاده می شوند.زمانی که دندان به طور کامل درمان شود، روی آن با روکش پوشانده خواهد شد. روکش ممکن است از فلز، پرسلین یا طلا ساخته شود. علت استفاده از روکش پیشگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به دندان است. گاهی قراردادن روکش نیز باعث دوره ای از درد می شود.در صورتی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، درد نباید بیش از چند روز ادامه یابد. درد فراتر از سه روز به معنی مراجعه مجدد به دندانپزشک است.جایگزین عصب کشی، کشیدن دندان است. در این صورت، دندان از دست رفته با بریج، دندان مصنوعی جزئی یا ایمپلنت جایگزین می شود.