کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش تمیز کردن ایمپلنت

تمیز کردن ایمپلنت در کنار تمیز کردن هر روزه دندان ها اهمیت زیادی دارد. با این حال گاهی مسواک معمولی از پس این کار بر نمی آید. امروزه محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که هر یک برای شرایط خاصی طراحی شده اند. پیش از این انواع مسواک های ارتودنسی را معرفی کردیم، در ادامه شما را با مسواک کامپکت تفت و نخ دندان دسته دار آشنا می کنیم.

تمیز کردن ایمپلنت با مسواک کامپکت تفت

مسواک کامپکت تفت مساحت کم، دسته بلند، و برس های کوتاه و بسیار نرمی دارد. این مسواک برای تمیز کردن نقاطی طراحی شده است که دسترسی به آنها آسان نیست. معمولا استفاده از آن برای تمیز کردن محل ایمپلنت، و دندان تازه جوانه زده، و پایه های پروتز توصیه می شود.

آیا می توان از این مسواک به جای مسواک معمولی استفاده کرد؟

خیر. این مسواک در تکمیل کار با مسواک عادی طراحی شده است و به تنهایی فایده ای ندارد. این مسواک برای کمک به فرد جهت دسترسی به نقاطی به کار می رود که تمیز کردن آن با مسواک معمولی به خوبی انجام نمی گیرد.

روش استفاده از مسواک کامپکت

برس های این مسواک به نحوی طراحی شده است که تحت فشار دست باز شده و زدودن پلاک را از سطح دندان ممکن سازند. استفاده از این مسواک به خصوص برای دندان عقل تازه رشد یافته توصیه می شود. معمولا دسترسی به دندان عقل توسط مسواک معمولی دشوار است و تمام سطح و به خصوص پشت آن تمیز نمی شود. در نتیجه دندان عقل سریعا دچار پوسیدگی می شود. این پوسیدگی می تواند باعث خرابی دندان مجاور و بروز بیماری در لثه شود. برای تمیز کردن دندان تازه رشد یافته مسواک کامپکت تفت را روی سطح دندان کشیده و برس های باز شده را به آرامی و با زاویه ۴۵ درجه از خط لثه بکشید تا بقایای مواد غذایی را از سطح دندان و زیر لثه پاک کند.

چه محصولات دیگری به تمیز کردن نواحی دور از دسترس کمک می کنند؟

به جز مسواک کامپکت تفت می توانید از نخ دندان دسته دار نیز استفاده کنید. نخ دندان دسته دار برای فواصل کم بین دندانی طراحی شده است. این نخ دندان چند بار مصرف، با دسته بلند جهت تمیز کردن دندان های انتهایی دهان مفید است و تنها کافی است با فشار دندان دسته نخ را بین دندان های دور از دسترس هدایت کنید.

چه زمانی باید از این مسواک استفاده کرد؟

استفاده از این مسواک در همراهی با مسواک معمولی، حداقل یک بار در روز توصیه می شود. البته دستورالعمل دندان پزشک شما در این مورد ارجح است، لذا پیشنهاد می‌شود با تعیین وقت قبلی نسبت به اخذ مشاوره‌های لازم از دکتر دانش تیموری متخصص ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی دانا از این مسواک استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید