کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی

آیا نگران آن هستید که دوستان و همکاران از بوی بد دهان شما آزار ببینند؟ نفس بد بو بیش از نیمی از افراد را درگیر کرده است. این مسئله در اثر دسته ای از عوامل ازجمله پلاک، التهاب لثه و پوسیدگی دهان، سیگار کشیدن و حتی دارو ایجاد می شود. گاهی هم بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی به وجود می آید.

بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی:

علت بوی بد دهانسیر:

در حالی که جای تعجب ندارد که سیر در این فهرست جای داشته باشد، نحوه ایجاد بوی بد دهان توسط آن جالب است. سیر علامت سولفوریکی خود را فقط روی زبان به جا نمی گذارد، بلکه در جریان خون جذب می شود و موج بعدی بوی بد دهان را ایجاد می کند. زمانی که سیر در جریان خون جذب می شود، وارد ریه ها شده و از طریق دهان به بیرون راه می یابد. بنابراین بوی سیر از تمام منافذ شما استشمام می شود. اما این دلیل کنار گذاشتن سیر نمی شود. فقط در مصرف آن افراط نکنید و بعد از مصرف دندان های خود را مسواک بزنید.

پیاز:

یکی از دیگر موارد بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی به دلیل خوردن پیاز ایجاد می شود. بوی پیاز هم مانند سیر به دلیل دارا بودن ترکیبات سولفوریکی وارد جریان خون می شود و بعد دوباره به دهان باز می گردد. بعد از مصرف این نوع مواد غذایی با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه برای خود یک سپر محافظ ایجاد کنید.

لبنیات:

شیر برای بدن خوب است. اما یکی از مهم ترین دلایل بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی است. در واقع باکتری ها از اسید آمینه های شیر و پنیر تغذیه می کنند و بوی بدی تولید می کنند.

کنسرو ماهی تن:

هیچ کس نمی تواند بوی ماهی را مثلا با آدامس نعنایی اشتباه بگیرد. اما بوی تولید شده توسط کنسرو ماهی تن خیلی شدیدتر از سایر ماهی هاست. به طور کلی غذاهای دریایی با اکسید شدن بوی بدی تولید می کنند، اما این فرآیند با ذخیره سازی در یک جای تاریک و قوطی فلزی بسیار شدیدتر می شود.

میوه های اسیدی:

میوه های اسیدی دیگر عامل بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی هستند. پرتقال، نارنگی، آناناس و هر میوه ای که اسیدی باشد، به دلیل تکثیر باکتری موجب بوی بد دهان می شوند. بعد از مصرف این مواد غذایی به هیچ وجه مسواک نزنید. اسید تولید شده در دهان موقتا مینای دندان را تضعیف می کند. بنابراین مسواک زدن می تواند به آن آسیب بزند. بهترین کار این است که بلافاصله پس از مصرف میوه های اسیدی یک لیوان آب بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید