کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بریج یا ایمپلنت، کدام را انتخاب کنیم؟

بریج یا ایمپلنت دو گزینه ای هستند که دندانپزشک به جای دندان از دست رفته به شما پیشنهاد می دهد. هر یک از آنها دارای مزایا و مضراتی است. قبل از اینکه در این مورد تصمیم بگیرید، تفاوت بین این دو را در ادامه بخوانید و تناسب هر یک را برای شرایط فعلی خود بسنجید. ضمن اینکه دکتر دانش تیموری به عنوان متخصص ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی دانا آماده ارائه نظرات مشاوره‌ای به شما عزیزان در این خصوص می‌باشد.

بریج یا ایمپلنت

بریج و ایمپلنت به نحو متفاوتی ساخته می شوند. بریج نوعی دندان مصنوعی معلق بین دو تاج است که دندانپزشک بر روی دندان های طبیعی هر دو طرف نصب می کند. ایمپلنت دندانی مصنوعی است که به یک پست تیتانیوم متصل می شود که جراح یا دندان پزشک ماه ها قبل در استخوان فک قرار داده است. دندان مصنوعی و تاج ها در بریج و دندان مصنوعی در ایمپلنت با رنگ دندان های اطراف مطابقت دارند. اما، با این حال، بریج نسبت به ایمپلنت کمی قابل تشخیص تر است. بر خلاف ایمپلنت، دندان مصنوعی بریج به لثه متصل نمی شود.

طراحی و بازسازی لبخند

برای تصمیم گیری بین بریج یا ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان از دست رفته، محل آن مهم است. اگر برای دندان های عقبی دهان بریج را به عنوان جایگزین انتخاب کنید، در زمان لبخند زدن چندان قابل مشاهده نخواهد بود. با این حال، اگر بریج را برای دندان های جلویی انتخاب کنید، ظاهرتان چندان طبیعی به نظر نخواهد رسید. انجمن دندانپزشکی آمریکا ایمپلنت را به  جای بریج برای حفظ لبخندی طبیعی پیشنهاد می دهد.

مزایای دیگر ایمپلنت

ایمپلنت همچنین از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند. زمانی که دندانی می افتد یا کشیده می شود، استخوان فک در طول زمان تحلیل می رود و ظاهر صورت و لبخند را تغییر می دهد. ایمپلنت در استخوان فک تعبیه می شود و از این دندان برای جویدن استفاده می شود. جویدن باعث تحریک استخوان شده و از تحلیل آن جلوگیری می کند. اما دندان مصنوعی بریج به استخوان فک متصل نمی شود و بنابراین در طول زمان استخوان تحلیل رفته و صورت و فک دچار تغییر شکل می شوند.

محدودیت‌های زمان و هزینه

در هنگام انتخاب بین بریج یا ایمپلنت، زمان و هزینه ممکن است برای شما مهم باشد. دندانپزشک می تواند در طی چند هفته و دو جلسه معاینه بریج را کار بگذارد. اما زمان انتظار برای استفاده از ایمپلنت طولانی تر است. برای ایمپلنت سه تا شش ماه طول می کشد که استخوان فک اطراف پست تیتانیوم رشد کند. از سوی دیگر، هزینه ی بریج بسیار کمتر از ایمپلنت تمام می شود.

روش نگه داری

در مورد نحوه ی مراقبت از بریج و ایمپلنت باید گفت که هر دو با هم مشابه هستند و در این زمینه مزیتی بر دیگری ندارند. برای مراقبت از هر دو باید هر روز دو بار مسواک و نخ دندان کشید تا از لک شدن آنها جلوگیری کرد.

زمان تصمیم گیری بر سر بریج یا ایمپلنت، نیازهای هر بیمار متفاوت است. دندانپزشک می تواند به شما برای تصمیم گیری بهتر کمک کند. در هر حال هر یک از این دو را که انتخاب کنید، می توانید مطمئن باشید که زیبایی صورت و لبخند شما حفظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید