کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۲ سالگی مناسب‌ترین سن برای درمان مشکلات فکی است

دکتر ضیایی گفت: ۷ سالگی سن مناسب معاینه ارتودنسی است و بهترین سن برای درمان ثابت مشکلات فکی و ارتودنسی ۱۲ تا ۱۵سال می‌باشد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، دکتر سارا ضیایی امروز در همایش «دندان سالم حق توست» که در دبیرستان استعدادهای درخشان میرزا کوچک خان رشت برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی مهمترین نعمت است و با توجه به پیشرفت‌های علمی امروز پیشگیری بهتر از درمان است‌.

این متخصص ارتودنسی با بیان اینکه باید رعایت درست بهداشت دهان و دندان و همچنین مسواک زدن صحیح را یاد بگیریم، افزود: با توجه به اهمیت سلامت دهان و دندان، در این زمینه کلینیک دانا آموزش‌های بهداشت دهان و دندان را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

دکتر ضیایی تصریح کرد: نظم دندان‌ها تاثیر بسیاری بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد لذا به کسانی که دندان‌های کج و نامرتب و بهم ریخته دارند، ارتودنسی پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۷  سالگی سن مناسب معاینه ارتودنسی است و بهترین سن برای درمان ثابت مشکلات فکی و ارتودنسی ۱۲ تا ۱۵سال می‌باشد.

دکتر ضیایی بیان کرد: وقتی که فرزندان ما در سن رشد هستند زمان طلایی برای درمان مشکلات دندانی و فکی است.

در ادامه دکتر دانش تیموری، متخصص پروتز گفت: با توجه به اینکه ارتقای فرهنگ سلامت دهان و دندان، در آینده افراد تاثیرگذار است لذا می‌طلبد که آموزش‌های لازم سلامت دهان و دندان از دوران کودکی و خصوصا دوران مدرسه انجام گیرد.

وی ضمن تشکر از مدیران مدارس استعدادهای درخشان ۱ و ۲ به دلیل برگزاری این همایش، بیان کرد: فرهنگ سازی باید از مدرسه آغاز شود زیرا ارتباط بین اولیا و فرزندان با محیط مدرسه بیشتر است و راحت‌تر می‌توان آموزش‌های بهداشتی سلامت دهان و دندان را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

گفتنی است؛ ارائه آموزش‌ رایگان مسواک زدن اصولی، توصیه‌های بهداشت دهان و دندان، برگزاری مسابقه و قرعه کشی، اجرای استندآپ کمدی از جمله برنامه‌هایی بود که در همایش «دندان سالم حق توست» ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید