کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانا

01332113030

از 9 الی 20

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کشیدن دندان یا عصب‌ کشی؛ کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب بین کشیدن دندان یا عصب کشی با تمام پیامدهای زیبایی، درمانی و مالی آن می تواند تصمیم مهمی باشد. اگرچه هر نوع تصمیم مهمی باید در مشورت با متخصص دندانپزشکی انجام گیرد، اما وجود یک بیمار آگاه به بهبود نتیجه کمک زیادی می کند.

در انتخاب بین کشیدن دندان یا عصب کشی اغلب دندانپزشکان حرفه ای معتقدند که در بیشتر موارد عصب کشی گزینه ارجح است. این امر بدین دلیل است که عصب کشی بر خلاف کشیدن دندان برای حفظ دندان طراحی شده است. اگر چه دستاوردها در جایگزینی دندان تا جایی پیشرفت کرده است که برای دندانپزشکان کاشت ایمپلنت روشی بسیار طبیعی تلقی می شود و ظاهر دندان کاشته شده دقیقا مطابق دندان طبیعی است، اما کارشناسان همچنان معتقدند که حفظ دندان اصلی و خدادادی ارجح است. در شرایطی که درمان عصب کشی می تواند یک دندان عفونی شده را نجات دهد، دندانپزشکان موافقند که این روش در دراز مدت در مقایسه با کشیدن دندان امن تر، کمتر تهاجمی و ارزان تر است.

موارد انجام عصب کشی:

درمان عصب کشی زمانی لازم است که پالپ دندان آسیب دیده باشد. پالپ دندان اساس حیات دندان است و حاوی رگ های خونی، اعصاب و بافت همبند در داخل دندان است. از آنجا که پالپ دندان خون و مواد مغذی را برای دندان فراهم می کند، آسیب به پالپ جدی است و می تواند باعث مرگ دندان شود. درمان عصب کشی زمانی توصیه می شود که آسیب به پالپ با بروز یک آبسه در نوک ریشه قابل مشاهده باشد.

عفونت پالپ معمولا نتیجه بروز یک حفره عمیق یا شکستن دندان است. این شرایط باعث می شود که دندان در معرض ورود باکتری قرار گیرد. در این مرحله، درمان عصب کشی به عنوان یک روش حفظ دندان توصیه می شود. با این حال، کشیدن دندان از درمان دردناک عصب کشی جلوگیری می کند و به عنوان یک حل نهایی برای این مشکل به کار می رود.

در نهایت در پاسخ به سوال انتخاب بین کشیدن دندان یا عصب کشی باید این طور نتیجه گرفت که عصب کشی برای سلامت کلی بدن شما بهتر است. برآورد شده است که کشیدن دندان بین ۶۸ تا ۸۴ درصد باکتری های بیشتری را در جریان خون منتشر می کند. با توجه به اینکه بدن انسان یک ارگانیسم کامل است و سلامت یکی از قسمت های بدن بر سایر قسمت های بدن تاثیر می گذارد،

عصب کشی

امن ترین انتخاب بین دو گزینه است.

شرایط الزام به کشیدن دندان:

با این حال بهتر است بدانید که گاهی عصب کشی به خوبی پیش نمی رود و کشیدن دندان تنها راه نجات دندان است. در این موارد انجام تکنیک های جایگزینی دندان به شدت توصیه می شود. جایگزینی یک دندان از مشکلات مرتبط با نبود دندان مانند افت صورت، تحلیل لثه و استخوان فک، و سر خوردن دندان ها به فضای باز پیشگیری می کند.

انتخاب بین کشیدن دندان یا عصب کشی: تصمیم نهایی

پیش از تصمیم گیری، باید دو مورد را در نظر بگیرید: در مورد مسائل مرتبط با شرایط خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و بیشتر مطالعه کنید. تمامی مسائل، از جمله هزینه، جایگزین ها و ملاحظات زیبایی را بررسی کنید. دندانپزشکی را در منطقه خود بیابید که با وی احساس راحتی بیشتری دارید. صحبت با او به شما در اتخاذ تصمیم بهتر کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید